اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان:

حضور واسطه‌ها دغدغه مدیریت نظام مهندسی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های فعلی مدیریت نظام مهندسی در سطح کشور وجود واسطه‌ها است.

حضور واسطه‌ها دغدغه مدیریت نظام مهندسی شده است

مصطفی بهبهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، در مورد وجود واسطه‌ها در کار ساختمانی، اظهار کرد: در قانون نظام مهندسی برای هر مهندسی ظرفیت کاری در نظر گرفته شده است و مهندسان استفاده از این ظرفیت را جزء حقوق خود می‌دانند، اما حجم کار موجود در قبال ظرفیت کم است و سبب می‌شود عده‌ای به عنوان کاریابی ظرفیت مهندسان را خریده و با قیمت متفاوت بفروشند.

وی ادامه داد: اشکال در قانون ظرفیت نظام مهندسی است و انتظار داریم در بازنگری قانون به این مشکل پرداخته و یا اینکه قوانین بازدارنده قوی در این زمینه ایجاد شود و برخورد جدی با این مشکل صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: یکی از دغدغه‌های فعلی مدیریت نظام مهندسی در سطح کشور وجود واسطه‌ها است که البته تعداد این واسطه‌ها فراوان نیست اما نحوه عمل آنها به گونه‌ای است که عملکرد مثبت مهندسان این سازمان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی در مورد تحولات در ساخت‌و‌ساز تاکید کرد: با وجود مشکلات موجود تحولات چشم‌گیری در زمینه ساخت‌و‌ساز ایجاد شده است و راهکارهایی برای حل مشکل واسطه‌گری از جمله بهبود سیستم ارجاع و کنترل نظارت پیش‌بینی شده است که انتظار می‌رود با اجرایی شدن آن  نظام مهندسی نقش جدی در ارجاع کار داشته باشد.

بهبهانی در زمینه مشکلاتی که واسطه‌گری ایجاد می‌کند، اضافه کرد: واسطه‌ها بخش قابل توجهی از حق‌الزحمه‌های اعضا را جذب می‌کنند و ممکن است اعضا به دلیل کاهش حق‌الزحمه‌ها، خدمات مورد نظر را ارائه ندهند اما با این وجود کیفیت کار مهندسان این سازمان به دلیل اضطراری که در چگونگی توزیع کار وجود دارد، مثبت ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول