اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی نخبگان استان اردبیل:

اردبیل با 25 طرح در جشنواره علم تا عمل شرکت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی نخبگان استان اردبیل گفت: مخترعان و مبتکران استان اردبیل با 25 طرح منتخب در جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل تهران شرکت می‌کنند.

اردبیل با 25 طرح در جشنواره علم تا عمل شرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شایقی ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اردبیل اظهار داشت: این جشنواره ملی که از 13 تا 16 شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود برای معرفی و شناساندن توانمندی‌های استان در حوزه تحقیق، پژوهش و انجام فعالیت‌های ابتکاری و اختراعی است.

وی تصریح کرد: 39 طرح برای حضور در این جشنواره ارائه شده بود که از بین آنها 25 طرح انتخاب شده‌اند و در غرفه‌های 160 متری قادر خواهند بود توانمندی‌های استان را در حوزه اختراعات و ابتکارات به نمایش بگذارند.

رئیس مرکز ملی نخبگان استان اردبیل به ضرورت حل مشکل ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی 30 شرکت‌کننده این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم این جشنواره و نمایشگاه برپا شده، فرصتی مغتنم باشد تا در حوزه‌های یاد شده استعدادهای استان به نمایش در‌آید.

بانک اطلاعات مخترعان و مبتکران تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شایقی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل بانک اطلاعات مخترعان و نخبگان خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات 150 مخترع و مبتکر و همچنین نخبه استان جمع‌آوری شده و ما سعی داریم به سرعت به تشکیل این بانک اطلاعاتی اقدام کنیم.

این مسئول عنوان کرد: در قالب یک استند و بنر بزرگ 25 طرح تحقیقاتی و مطالعاتی استان در جشنواره علم تا عمل به نمایش در‌می‌آید که امیدواریم در ارائه این توانمندی‌ها زمینه مساعد و مثبتی را شاهد باشیم.

رئیس مرکز ملی نخبگان استان اردبیل با اعلام اینکه تشکیل بانک اطلاعات پژوهشی بر عهده دانشگاه‌ها و شکل‌گیری بانک اطلاعات مخترعان و مبتکران نیز برعهده بنیاد ملی است، ادامه داد: ما تنها توانمندی‌ها را می‌توانیم به نمایش بگذاریم ولی قادر نیستیم طرح‌های پژوهشی را به شکل مستقل در نمایشگاه یاد شده عرضه کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری اردبیل نیز بیان داشت: سال گذشته در دومین جشنواره علم تا عمل تنها 14 طرح از استان شرکت کرده بود که امسال این تعداد به پذیرش 25 طرح منجر شده است در حالی که بیش از 40 طرح برای حضور ثبت نام کرده بودند.

نورعلی فصیحی ضرورت حل مشکل ایاب و ذهاب و اسکان شرکت‌کنندگان و غرفه‌های تحویلی را یادآور شد و افزود: اطلاع‌رسانی در این زمینه به تمام مخترعان و مبتکران انجام شده بود و سه گروه داوران نیز برای انتخاب آثار برتر تعیین شده بودند.

وی در پایان اظهار داشت: ما از بنیاد ملی نخبگان استان خواسته‌ایم تا هر چه سریع‌تر بانک اطلاعاتی مورد نظر را تشکیل داده و به تکمیل آن اقدام کند.

انتهای پیام/ل20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول