اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان:

6300 اختراع در بنیاد ملی نخبگان داوری شده است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: از سال گذشته که برگزاری جشنواره‌های اختراعات در کشور آغاز شده است تاکنون 6 هزار و 300 اختراع توسط بنیاد داوری شده است.

6300 اختراع در بنیاد ملی نخبگان داوری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدحسن حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه‌ای اختراعات و نوآوری‌های زاگرس که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این میزان اختراعات از طریق ثبت‌نام‌های غیرحضوری و یا در قالب برگزاری نمایشگاه‌های استانی و منطقه‌ای داوری شده است.

به گفته وی، هزار و 563 اثر از آثار داوری شده از مرحله داوری گذشته و از 3 تا 5 میلیون تومان تسهیلات تکمیل ایده برخوردار شده‌اند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: 993 مورد از اختراعات پذیرش شده در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های منطقه‌ای و استانی به امتیاز لازم دست یافته‌اند.

حسینی اضافه کرد: مخترعان بیشتر تمایل دارند که اختراعات خود را در نمایشگاه‌ها ارائه کنند چراکه شاید بسترهای لازم برای گفت‌وگو با داوران و یا انعقاد قراردادهایی با سرمایه‌گذاران برای تبدیل ایده به محصول و تجاری‌سازی فراهم باشد.

وی تاکید کرد: داوران باید فارغ از پذیرش و یا رد اختراعات و دستاوردهای مخترعان، آنان را برای تکمیل پروژه یاری نمایند چون تنها هدف بنیاد حمایت‌های مادی و معنوی از این افراد بوده و مسیر را برای پیشرفت مخترعان میسر می‌سازد.

معاون امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در جشنواره‌های سال گذشته تنها 25 درصد از اختراعات ارائه شده پذیرش شدند در صورتی که امسال در دو جشنواره زنجان و کرج با دو درصد افزایش به 27 درصد رسید.

حسینی تحقق این مسئله را ناشی از افزایش کیفیت اختراعات و تطابق آنها با معیار و ملاک‌های یک اختراع مطلوب دانست.

وی اضافه کرد: 800 طرح کسب و کار هم برای اختراعات سطح 3 توسط بنیاد معرفی شده که بخش خصوصی تا 2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است.

حسینی در ادامه الگوهای اسلامی را مبنای حرکت بنیاد نخبگان دانست و گفت: افرادی چون ابوعلی سینا، ابوریحان بیرونی و رصدخانه مراغه الگوی مخترعان و سرمایه‌گذاران برای موفقیت در اجرای طرح‌ها است.

وی افزود: حرکت شرکت‌های خارجی و به ویژه آمریکایی بر مدار سرمایه و سرمایه‌داری است و این شرکت‌ها نمی‌توانند الگویی برای شرکت‌های ما باشند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان گفت: ایجاد یک نمایشگاه در فضای مجازی برای ورود سرمایه‌گذاران و نخبگان الزامی است و از این طریق آسان‌تر می‌توان به اهداف و پیشرفت دست یافت.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول