اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

توان و ظرفیت نخبگان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تاکنون آن طور که باید از توان و ظرفیت نخبگان در کشور استفاده نشده و بسیاری از نخبگان در حالت رکود و خاموشی هستند.

توان و ظرفیت نخبگان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد

 به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، صبح امروز نشست نخبگان و مسئولان شهر لنده با رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بازرسی مجمع در دفتر امام جمعه شهر لنده برگزار شد.

محمدابراهیم مداحی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های نخبه‌پروری استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و ... اظهار داشت: جوانان لنده با همت و پشتکار فراوان توانسته‌اند قله‌های ترقی را با سرعت بپیمایند.

وی افزود: هم‌اکنون تعدادی از جوانان این استان با ثبت اختراعات و دستاوردهای خود در سازمان‌های بین‌المللی توانسته‌اند به عضویت این سازمان‌های بین‌المللی درآمده و افتخاری برای کشور و نظام به دست آورند.

رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه زمینه‌ساز ترقی و پیشرفت هر کشوری توجه به نخبگان و امور مربوط به آنها بوده، گفت: برای اینکه بتوانیم جوانان و نخبگان هر منطقه را به درستی شناسایی، هدایت و حمایت کنیم باید سند چشم‌انداز نخبگان را به صورت شهرستانی و منطقه‌ای تعریف و تهیه و در دستور کار قرار دهیم.

مداحی با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای نخبگان در جامعه تصریح کرد: امروز جوانان و نخبگان این دیار با همه مشکلات و موانعی که وجود داشته توانسته‌اند با چیره شدن بر ضعف حمایت‌های مالی و معنوی در کشور و حتی عرصه‌های بین‌المللی به خوبی بدرخشند.

وی عدالت را استفاده صحیح و به جا از توان، فرصت و امکانات خواند و گفت: تاکنون آن طور که باید از توان و ظرفیت نخبگان در کشور استفاده نشده و بسیاری از نخبگان در حالت رکود و خاموشی هستند.

رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برای اجرای عدالت واقعی در جامعه باید از فرصت‌ها و استعدادها و ظرفیت‌های نخبگان و مناطق نخبه‌پرور به درستی و در جای خود استفاده کرده و نگذاریم این سرمایه‌های عظیم و گرانقدر ملت به هدر روند.

مداحی عدم توجه به استعداد و ظرفیت نخبگان را یادآور شد و افزود: عدم توجه به این مهم نخبگان را در جامعه سردرگم کرده و اجازه پیشرفت را به کشور نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه فاصله نخبگان و مسئولان زیاد است، گفت: مسئولان و نخبگان جامعه نباید خود را از همدیگر دور بدانند بلکه باید از ظرفیت نخبگان در اداره امور استفاده کنند و آنها را در تصمیم‌گیری‌های مهم مشارکت داده تا از فکر و ایده آنها به نحو احسن استفاده شود.

وی خاطرنشان ساخت: وجود فاصله میان نخبگان و مسئولان به صلاح کشور نیست و آینده جامعه را دستخوش تغییر و انحراف می‌کند.

رئیس کمیسیون چشم‌انداز و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما باید ساختارهای غلط گذشته که باعث دوری نخبگان شده را حذف و جایگزین مناسبی همراه با ساختار جدید و جذاب طراحی کنیم تا از فرار مغزها و نخبگان کشور جلوگیری شود.

مداحی یادآور شد: در گذشته موضوع ساختارها صدمات بسیاری به جامعه ما وارد ساخته و بسیاری از مغزهای نخبه را از کشور فراری داده است.

وی افزود: حمایت از نخبگان تنها کمک مالی نیست بلکه شخصیت بخشیدن به تفکر و ایده نخبگان است که یک نخبه واقعی را خوشحال و به راه و هدف خود امیدوار می‌سازد.

این مسئول کشوری یادآور شد: کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها با هدف شناسایی نخبگان و بیرون راندن آنها از انزوای فکری و جهت دادن به فعالیت‌های آنان همراه با حمایت مالی و معنوی وارد عمل شده و در این راه تاکنون موفقیت‌های بسیاری داشته است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول