اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

احداث 11 باب نمازخانه و سرویس بهداشتی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 11 باب مسجد و سرویس بهداشتی در نقاط مختلف استان زنجان احداث می‌شود.

احداث 11 باب نمازخانه و سرویس بهداشتی در استان زنجان

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی به عنوان یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین خدمات مورد نیاز گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه نمازخانه‌های بین راهی عمدتا در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی بین راهی یا توسط پایانه‌های حمل و نقل ایجاد می‌شود، خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت در مساجد و نمازخانه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در چند سال اخیر برای ایجاد سرویس‌های بهداشتی و افزایش کیفیت نمازخانه‌های بین راهی، کیفیت این تاسیسات بهتر شده است، اضافه کرد: هر چند امکانات بهداشتی و خدماتی خوب و مناسبی به گردشگران ارائه می‌شود اما هنوز در این زمینه استان زنجان به وضعیت مطلوب و مورد نظر خود نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر چند باب نمازخانه در نقاط مختلف استان زنجان احداث شده است، ادامه داد: کمبودهایی در این زمینه وجود داشت که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این کمبودها برطرف می‌شود.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه احداث 11 باب سرویس بهداشتی و نمازخانه توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان آغاز شده است، تصریح کرد: در مجموع این نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 باب نمازخانه در سال‌های گذشته در نقاط مختلف استان زنجان احداث شده است، ادامه داد: تعدادی از نمازخانه‌های داخل شهر نیز با همکاری شهرداری‌ها در حال تکمیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه مساجدی که در مسیر تردد مسافران و نیز داخل شهر قرار دارند در طول ایام سال پذیرای گردشگران است، یادآور شد: مساجد و امامزاده‌های موجود در استان زنجان خدمات لازم را به زائران و گردشگران ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول