اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور:

پیشرفت حقیقی مبتنی بر حفظ هویت اسلامی است

خبرگزاری فارس: دبیر ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور گفت: هرگونه پیشرفتی اگر مبتنی بر حفظ هویت اسلامی و عزت ملی نباشد، پیشرفت حقیقی نیست.

پیشرفت حقیقی مبتنی بر حفظ هویت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام عین‌الله عابدی در آئین افتتاحیه ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور که در محل هتل طرقبه مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های این گردهمایی اظهار داشت: گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور یکی از فعالیت‌های متمرکز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور است که به صورت سالانه برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره که ششمین دوره برگزاری آن است، به طور کامل در مشهد برگزار می‌شود چرا که پیش از این قرار بود بخشی در تهران و بخشی در مشهد مقدس برگزار شود اما، به دلیل برگزاری اجلاس عدم‌تعهد در تهران مقرر شد که تمام دوره در پایتخت معنوی ایران اسلامی برگزار شود.

دبیر ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این گردهمایی می‌توان به ارتقای مهارت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور، فراهم آوردن زمینه مناسب تبادل تجربیات و بهره‌گیری دانشجویان از توانمندی‌های یکدیگر و الگوگیری از فعالیت‌های اجرا شده در انجمن‌های کشور های مختلف اشاره کرد.

عابدی تصریح کرد: همچنین با توجه به موج بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه، رویکرد اصلی گردهمایی امسال به موضوع بیداری اسلامی اختصاص داده شده است و برنامه‌های ویژه‌ای نیز در این راستا برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری هم اندیشی فعالان مطالعات بیداری اسلامی را از برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده در این راستا عنوان کرد و اذعان داشت: پیش از این گردهمایی به دانشجویان شرکت کننده در فراخوانی این هم اندیشی معرفی و اعلام شد و مقالاتی به دبیرخانه رسید، در همین راستا 18 مقاله برگزیده از مجموع 35 مقاله رسیده به دبیرخانه انتخاب شده و در روز هم اندیشی این مقالات برگزیده ارائه می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حیات سیاسی کشور بدون عزت ملی، ذلت خواهد بود، یادآور شد: هرگونه پیشرفتی اگر مبتنی بر حفظ هویت اسلامی و عزت ملی نباشد، پیشرفت حقیقی نیست؛ البته باید توجه داشت پیشرفتی که حقیقی نباشد در چارچوب اهداف انقلاب اسلامی نخواهد بود.

وی ادامه داد: در همین راستا به دلیل شرایط منطقه و موقعیت خاص زمانی که در آن قرارگرفته‌ایم، شعار گردهمایی سال جاری را عزت ملی، هویت اسلامی و پیشرفت جهانی انتخاب کرده تا برای دانشجویان شرکت کننده یادآوری شود که آنها در واقع سفیرانی هستند که می‌بایست این پیام را به عنوان شعار و پیام اصلی انقلاب به مسلمانان سایر کشورهای اسلامی برسانند.

عابدی در خاتمه با اشاره به تعداد دانشجویان شرکت کننده در ششمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور گفت: از میان 480 نفر دانشجویی که برای حضور در این گردهمایی ثبت نام کردند، 200 نفر به عنوان افراد دارای اولویت شرکت در گردهمایی تشخیص داده شده و از این تعداد نیز 170 نفر دانشجوی ایرانی از 30 کشور جهان برای حضور در همایش اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول