اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

گندم تولیدی گلستان باید بر اساس کیفیت خریداری شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: گندم تولیدی استان باید بر اساس مشخصه‎های ظاهری و شاخص‎های کیفی خریداری شود.

گندم تولیدی گلستان باید بر اساس کیفیت خریداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور اظهار داشت: در بررسی‎های علمی صورت گرفته در راستای تولید آرد کیفی باید خواب گندم در پروسه تولید آرد لحاظ شود و این امر در سیلوها و انبارهای مکانیزه‎ای محقق می‎شود که شرایط استاندارد و مناسب نگهداری گندم در آن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد:‌ از نقطه نظر ویژگی‎های کیفی، گندم گلستان همچنان رکورددار کیفیت گندم در سطح کشور است و با دارا بودن پروتئین به میزان 12 تا 13 درصد، گلوتن مرطوب 28 الی 30 درصد، وزن هکتوتیر 78 تا 80 کیلوگرم مرغوب‎ترین گندم کشور به شمار می‎رود.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت:‌ همین امر باعث شده که بخش خصوصی سایر استان‎ها برای اختلاط در گندم‎های مصرفی خود به خرید توافقی گندم‎های کشاورزان این استان اقدام کنند.

حسین‎پور افزود: پس از هدفمندی یارانه‎ها که بازار گندم و آرد از بخش استانی به سطح کشوری توسعه یافت کارخانجات استان گلستان موفق شدند با ارتقای سطح تولید و کیفیت روزافزون محصولات خود سهم زیادی از بازار خارج از استان را به خود اختصاص دهند. 

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو گفت: در امر خرید گندم تولیدی استان باید تدابیری اندیشیده شود تا این محصول ارزشمند بر اساس مشخصه‎های ظاهری (افت مفید و غیرمفید) خریداری شود و شاخص‎های کیفی در تعیین قیمت آن نقشی پررنگ‎تر داشته باشد و در این مقوله شایسته است فاکتورهایی نظیر درصد پروتئین، گلوتن، وزن هکتولیتر ملاک سنجش و ارزیابی و قیمت‎گذاری قرار گیرد چرا که تولید آرد و نان مرغوب مستلزم استفاده از گندم باکیفیت است و این امر می‌تواند با ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان گندم، زمینه‎ساز تولید محصول باکیفیت‎تر شود.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول