اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

همایش ملی صنایع‌دستی با محوریت «ورنی» در اهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش ملی صنایع‌دستی با محوریت ورنی در شهرستان اهر خبر داد.

همایش ملی صنایع‌دستی با محوریت «ورنی» در اهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش همزمان با جشنواره «ورنی» در سال‌جاری برپا می‌شود.

محمدی با اشاره به برگزاری دوره‌های پیشین این جشنواره به صورت استانی و منطقه‌ای، تصریح کرد: امسال برای خارج کردن این جشنواره از سطح منطقه‌ای و تحقق ملی شدن آن، جاجیم و گلیم را نیز به موارد جشنواره صنایع‌دستی با محوریت ورنی اضافه کرده‌ایم.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه مجتمع صنایع‌دستی شهرستان اهر، از راه‌اندازی و افتتاح این مجتمع تا دو ماه آینده خبر داد.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میزان بالای اشتغال اهالی شهرستان اهر در صنایع‌دستی و بافته‌های داری نظیر ورنی و گلیم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم امسال تمام هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان به ویژه شاغلان ورنی و دیگر بافته‌های داری را بیمه کرده و به صاحبان مشاغل خانگی برای دریافت وام و تسهیلات معرفی کنیم.

فرماندار شهرستان اهر نیز ضمن تقدیر از سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در خصوص پایه‌گذاری جشنواره با محوریت ورنی در شهرستان اهر، با اشاره به منافع جشنواره ورنی برای اهالی این شهرستان خاطرنشان کرد: از زمان برگزاری جشنواره ورنی، تولیدات و همچنین اشتغالزایی در این رشته صنایع‌دستی افزایش چشمگیری داشته است.

رضا صدیقی همچنین با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های دولتی در شهرستان اهر تصریح کرد: آنچه وظیفه دولت در مناطق گردشگری این شهرستان بوده انجام شده و اکنون نوبت ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذار به این طرح‌هاست تا از ظرفیت‌هایی که دولت فراهم کرده به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول