اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رکورد مطالعه و اجرا در 114 روز

مجتمع آب‌درمانی قینرجه نیر شاهکار اعتماد به مهندسان داخلی

خبرگزاری فارس: در یک رکورد بی‌نظیر و قابل تامل در کمتر از 114 روز مجتمع آب‌درمانی قینرجه نیر مطالعه و به شکل همزمان اجرا شده است.

مجتمع آب‌درمانی قینرجه نیر شاهکار اعتماد به مهندسان داخلی

رئیس گروه آب‌های گرم معدنی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در حاشیه افتتاح این مجموعه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در کمتر از سه ماه و با انگیزه ایجاد رضایت در مردم و جذب توریسم این پروژه را به سرانجام رساندیم که استخر آن ظرفیت پذیرش 150 نفر را در فاز اول دارد.

تورج مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: 30 چشمه آبگرم در شهرستان نیر وجود دارد که این چشمه‌ها از خواص بسیار موثر در درمان بیماری‌ها و التیام آلام و درد برخوردار است که هیچ کدام از آنها تاکنون مدرن‌سازی نشده بود.

وی با اعلام اینکه در سطح استان 120 آبگرم معدنی شناسایی شده است، یادآور شد: اغلب آنها برای مدرن‌سازی، تجهیز و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شده است ولی بسیاری از آنها با مشکل حمایت اعتباری و پرداخت تسهیلات و ناهماهنگی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رنج برده و نمی‌توانند سرمایه‌گذاری خود را به مرحله سود‌دهی برسانند.

رئیس گروه آب‌های گرم معدنی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به خبرنگار فارس گفت: بسیاری از آبگرم‌های ما همچنان از نبود برخی زیر‌ساخت‌ها نظیر نبود سرویس بهداشتی،‌ مراکز اقامتی – پذیرایی، نماز‌خانه‌ها و حتی جاده دسترسی رنج می‌برند که ضرورت دارد با همت و حمایت همه جانبه بتوانیم گره‌های کور را برطرف کنیم.

مهدی‌زاده ادامه داد: امسال برای اولین بار گاومیش‌گلی و آبگرم بش باجیلار را تعمیر و باز‌سازی کردیم و بیش از چهار برابر سال‌های گذشته در حوزه تعمیر و نگهداری هزینه صرف شده است که امیدواریم بستر و زمینه برای حمایت همه جانبه از این مجموعه‌ها فراهم آید.

این مسئول از رشد 200 درصدی اعتبار اختصاصی برای تعمیر و اصلاح برخی از آب‌های گرم خبر داد و افزود: نظر‌سنجی‌ها نشان می‌دهد که گردشگران امسال از فضای اصلاح شده برخی از آب‌های گرم رضایت داشته که امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم تا پایان سال کیفیت تمام آبگرم‌های استان نسبت به گذشته مطلوب‌تر شود.

رئیس گروه آب‌های گرم معدنی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در پایان سخنان خود موضوع گردشگری سلامت و زیر‌شاخه‌های آن را یادآور شد و در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: استان اردبیل از توانمندی خوبی در این زمینه برخوردار است به طوری که ما در کنار آب‌های گرم و معدنی می‌توانیم زمینه خوبی را برای درمان دردها و مشکلات جسمی افراد سالخورده و پیر را فراهم آوریم تا از این فضا به نحو مطلوب استفاده شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول