اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قزوین

4 پروژه صنعتی و کشاورزی در آبیک افتتاح شد

خبرگزاری فارس: 4 پروژه صنعتی،‌ کشاورزی و خدماتی با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان آبیک افتتاح شد.

4 پروژه صنعتی و کشاورزی در آبیک افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، شرکت میثاق (مواد غذایی) واقع در شهرک صنعتی کاسپین نخستین پروژه بخش صنعت در شهرستان آبیک است که ظهر امروز با حضور استاندار قزوین افتتاح شد.

شرکت میثاق آبیک تولید‌کننده انواع ناگت مرغ، گوشت، ماهی، کباب‌لقمه، جوجه‌کباب و همبر‌گر است که با ایجاد اشتغال برای 70 نفر به طور مستقیم در زمینی به مساحت چهار هزار و 699 متر مربع و زیر‌بنای دو هزار و 50 متر مربع با 10 میلیارد ریال تسهیلات از بانک صنعت و معدن، دو میلیارد و 300 میلیون ریال از بانک تعاون و 300 میلیون ریال از بانک صادرات و سرمایه اولیه 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

شرکت بهروفران (رنگ) واقع در شهرک صنعتی کاسپین دومین پروژه صنعتی است که با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

این شرکت تولید‌کننده انواع رنگ ساختمانی مرکب افست و لاک چاپ است که د‌ر زمینی به مساحت نه هزار و 249 متر مربع و ایجاد اشتغال برای 60 نفر به طور مستقیم و غیر‌مستقیم با هشت میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداری رسیده است.

افتتاح سامانه آبیاری زیر فشار باغ کوثر پروژه بخش کشاورزی شهرستان آبیک به حساب می‌آید که با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

این پروژه از نوع سیستم آبیاری بارانی و کلاسیک ثابت است که در 133 هکتار از اراضی سطح کشت اجرا شده و نوع کشت آن، محصول گندم و ذرت علوفه‌ای است که با چهار میلیارد و 655 میلیون ریال کمک بلاعوض دولت و یک میلیارد و 330 میلیون ریال سهم آورده شخصی در بخش مرکزی شهرستان آبیک و روستای جزمه به بهره‌برداری رسید.

میزان صرفه‌جویی آب در این مجموعه 598 هزار و 500 متر مکعب است که دو کارگر فنی به طور مداوم و به طور متوسط با کارگران فصلی روزانه 10 کارگر در این بخش فعالیت دارند.

افتتاح مجمتع خدمات و رفاهی باران شهرستان آبیک نیز آخرین پروژه‌ای است که با حضور استاندار قزوین و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

مجتمع خدماتی و رفاهی باران از طرح‌های مهر ماندگار شهرستان آبیک بوده که در کیلومتر جاده قدیم شهرستان آبیک به قزوین احداث شده است.

این مجتمع دارای سی ان جی، نماز‌خانه، سفره‌خانه سنتی، سوپر مارکت، سرویس بهداشتی و تالار و رستوران است که در زمینه مجموعه‌های اقامتی، کارواش و پارکینگ قابلیت توسعه را دارد.

در این مجتمع برای 50 نفر به طور مستقیم و 400 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده‌ که در زمینی به مساحت 12 هزا‌ر متر مربع و سه هزار و 100 متر مربع زیر‌بنا و با 350 میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول