اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گناباد در مجلس:

خشکسالی‌های چند سال اخیر به کشاورزی گناباد لطمه زیادی وارد کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت: خشکسالی‌های چندین ساله به کشاورزی و دامداری گناباد لطمه زیادی وارد کرده است.

خشکسالی‌های چند سال اخیر به کشاورزی گناباد لطمه زیادی وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمد رجایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گناباد، اظهار داشت: خشکسالی‌های چندین ساله به کشاورزی و دامداری گناباد لطمه زیادی وارد کرده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه آبخیزداری سال 90 غفلت صورت گرفته است و به جای اینکه این  طرح در بودجه ملی دیده شود در اعتبارات خراسان جنوبی دیده شده است.

رجایی تصریح کرد: باید موضوع پیگیری شود که در سال آینده این طرح از بودجه ملی استفاده کند.

رجایی در ادامه گفت: مطالبه مردم شهرستان این است که بخش کشاورزی هم مورد توجه قرار بگیرد و اصولاً اداره کشور در دست یک نفر نیست که به شکل دستور بتوان محور تک قطبی را در توسعه اقلیم‌های متفاوت مورد توجه قرار داد.

وی افزود: در حال حاضر منطقه شمال کشور بهترین شرایط را برای کشاورزی دارد اما، مردم این منطقه خواستار احداث واحدهای صنعتی نیز هستند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شهرستان گناباد قنات‌های زیادی وجود دارد که اگر آبیاری سطح زیر کشت این قنات‌ها مکانیزه شود تا 10 برابر محصولات آن افزایش می‌یابد.

محمدباقر جاهدی مدیر جهادکشاورزی گناباد نیز در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری از 9 طرح کشاورزی با هزینه بالغ بر 3 میلیارد و 631 میلیون تومان در هفته دولت خبر داد و افزود: اجرای 3 مورد آبیاری تحت فشار در سطح 29 هکتار در اراضی کشاورزی گناباد، قوژد و کلاته‌نو با هزینه بالغ بر 143 میلیون تومان و اجرای 50 کیلومتر لوله‌گذاری آبرسانی با هزینه بالغ بر 563 میلیون تومان و نیز احداث 10 کیلومتر کانال بتونی انتقال آب با 185 میلیون تومان هزینه و همچنین احداث 2 باب استخر ذخیره آب کشاورزی با 95 میلیون تومان هزینه از جمله این طرح‌ها است.

مدیر جهادکشاورزی گناباد افزود: احیا و مرمت 36 رشته قنات با هزینه افزون بر 796 میلیون تومان و نیز احداث میدان دام شهرستان با 45 میلیون تومان هزینه و همچنین آغاز عملیات احداث کارخانه آلوورا با هزینه بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه از دیگر طرح‌های جهادکشاورزی گناباد است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از 100 نفر بطور مستقیم  مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول