اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

احداث جاده‌های بین‌ مزارع از اولویت‌های حوزه کشاورزی هرمزگان است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: توسعه و احداث جاده‌های بین مزارع و راه‌های ارتباطی کشاورزان از اولویت‌های این حوزه در استان به شمار می‌رود.

احداث جاده‌های بین‌ مزارع از اولویت‌های حوزه کشاورزی هرمزگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد در شمال هرمزگان، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از جاده بین مزارع دشت آشکارا در این شهرستان اظهار داشت: اگر خواهان توسعه اساسی ایران اسلامی هستیم باید توسعه بخش کشاورزی و اشتغال روستایی را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: روند مناسبی در این حوزه آغاز شده است که اگر ادامه یابد حوزه کشاورزی به یکی از مجموعه‌های پویا و مولد کشور تبدیل می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی در راستای بی‌نیازی از خارج است، افزود: طرح مهر کشاورزی و واگذاری اراضی مناسب کشت از جمله موارد مدنظر دولت است که می‌تواند به عنوان ظرفیتی جدید در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی افزود: احداث جاده‌های بین‌ مزارع نیز از نیازهای اساسی کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان نیز با بیان اینکه طی هفته دولت 186 پروژه در حوزه کشاورزی بهره‌برداری می‌شود، افزود: این تعداد پروژه 385 فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

علینقی صالحی ادامه داد: پروژه جاده بین مزارع آشکارا با طول 11.6 کیلومتر از جمله پروژه‌هایی بود که احداث آن مورد تقاضای کشاورزان این منطقه است.

وی افزود: در این پروژه 5 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده که 100 خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: دسترسی سریع و آسان به قطعات مختلف زراعی، حمل و نقل سریع تولیدات کشاورزی و سهولت در بهره‌برداری و نگه‌داری زیرساخت‌های آبیاری از جمله مزایای جاده بین مزارع دشت آشکارا است.

صالحی یادآور شد: در هفته دولت 35 پروژه کشاورزی در شهرستان حاجی‌آباد متشکل از آبیاری قطره‌ای، احیا و مرمت قنات، احداث جاده‌های بین مزارع، تامین آب اراضی و هم‌چنین حمام‌های خورشیدی عشایر بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول