اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح 96 پروژه کشاورزی در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در هفته دولت 97 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 299 میلیارد ریال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح 96 پروژه کشاورزی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مهرزاد خرد اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و به تمام تلاشگران و زحمتکشان نظام جمهوری اسلامی نیز خسته نباشید بگوییم.

وی افزود: در هفته دولت 97 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 299 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی 39 پروژه، بهبود تولیدات دامی 22، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی سه، باغبانی چهار، شیلات شش، مرکز آموزش کشاورزی سه، تعاون روستایی پنج، امور عشایر 14 و منابع طبیعی یک پروژه افتتاح می‌شود.

خرد اضافه کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مجموع برای هزار و 478 نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته و یک‌هزار و 355 خانوار نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد تحول بزرگی در بخش کشاورزی این استان و رونق اشتغال باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه سخنان خود از اجرای 100 هکتار تسطیح ماهواره‌ای در سال جاری خبر داد و بیان داشت: یکی از فعالیت‌های اصلی در توسعه کشاورزی این استان که نقش موثری در کاهش مصرف انرژی ماشین‌های کشاورزی و موتورپمپ‌های آب ایفا می‌کند توسعه کشاورزی حفاظتی است.

خرد خاطرنشان کرد: انجام کشاورزی حفاظتی و استفاده کمتر از ماشین در عملیات خاکورزی و کاهش تردد ماشین‌آلات در مزرعه میزان سوخت مصرفی را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا در سال زراعی 90-91، 200 هزار هکتار کم‌خاکورزی و 24 هزار هکتار کشت مستقیم صورت گرفته که باعث شده است ماشین‌آلات به میزان 20 میلیون لیتر سوخت صرفه‌جویی داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: در سال زراعی 91 - 92 توجه به خاکورزی حفاظتی با به کارگیری خاکورزهای مرکب و دستگاه‌های کشت مستقیم در تولید غلات این استان به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه توسعه مکانیزاسیون مدنظر بوده است و پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری با افزایش 10 درصدی عملیات ماشینی با این دستگاه‌ها، 220 هزار هکتار کم‌خاکورزی و 26 هزار و 400 هکتار بی‌خاکورزی انجام گیرد که صرفه‌جویی 22 میلیون لیتری در سوخت را به همراه دارد.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول