اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرند خبر داد

برخورداری روستاهای بالای 50 خانوار در مرند از راه آسفالته مناسب

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان مرند گفت: همه روستاهای بالای 50 خانوار در شهرستان مرند از راه آسفالت مناسب برخوردار هستند.

برخورداری روستاهای بالای 50 خانوار در مرند از راه آسفالته مناسب

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بهنام رضوانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دولت در ارائه خدمات به مناطق محروم روستایی بیشترین منشاء خیر و برکت بوده و در زمینه تامین آسایش مناطق شهری و به خصوص روستاهای محروم اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

وی افزود: این خدمات در دولت نهم و دهم شتاب بیشتری گرفته به طوری که در حال حاضر 98 درصد از جمعیت روستایی شهرستان‌های مرند از نعمت گاز بهره‌مند هستند و تا آخر سال‌جاری نیز به 9 روستای باقیمانده گازرسانی شده و کلیه روستاهای شهرستان مرند از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

رضوانی در ادامه از تخصیص 77 درصد از اعتبارات عمرانی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: کلیه این اعتبارات در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی جذب شده و امسال نیز تاکنون 14 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و تا آخر سال به 26 میلیارد تومان قابل افزایش است.

وی در ادامه گفت: تاکنون در مدت یک سال 8 هزار و 500 واحد ساختمانی روستایی در شهرستان مرند با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان مقاوم‌سازی شده و در طول دولت نهم و دهم در شهرستان مرند 21 مدرسه احداث و 163 کلاس درس نیز نوسازی شده است.

 رضوانی تاکید کرد: 18 سالن ورزشی نیز در شهرستان مرند احداث و در اختیار جوانان و نوجوانان علاقمند به ورزش قرار گرفته است.

رئیس شورای اداری شهرستان مرند، ارائه 6 میلیارد و 228 میلیون تومان وام خوداشتغالی توسط صندوق مهر امام رضا(ع)، 4 هزار و 269 واحد مسکن مهر در حال ساخت، پرداخت 53 میلیارد تومان برای بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و ایجاد اشتغال به همراه 3 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی را از اقدامات مهم بخش‌های دولتی در شهرستان مرند عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به معین بودن شهرستان مرند در ستاد مدیریت بحران، از ساعات اولیه وقوع زلزله اکیپ‌هایی از هلال‌احمر، جهاد سازندگی  همچنین راه و شهرسازی به همراه سه دستگاه آمبولانس در مناطق زلزله‌زده ورزقان برای یاری آسیب‌دیدگان شتافتند و تاکنون نیز 300 دستگاه کامیون و کامیونت به ارزش 300 میلیون تومان کمک جنسی ارسال شده و همچنان ادامه دارد.

بازسازی واحدهای مسکونی باید شتاب بیشتری گیرد

در ادامه این جلسه نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نیز با اشاره به وقوع زلزله اخیر در مناطقی از استان گفت: شدت وقوع زلزله به حدی بود که در بسیاری از روستاها واحدهای مسکونی صددرصد تخریب و عده زیادی از هموطنان در این زلزله جان خود را از دست داده‌اند.

محمد حسن‌نژاد، نقش رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها را در انتقال اخبار و پوشش به موقع حادثه ارزشمند دانست و افزود: این امر باعث شد تا کمک‌های مردمی و حضور مسئولان رده بالای کشوری و لشکری سرازیر شود تا کاهش آلام داغدیدگان را رقم بزند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان، همت و همدلی مردم در کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده را ناشی از اخوت و همبستگی دینی و عمل به وظیفه شرعی در قبال دیگران دانست و افزود: با توجه به فرارسیدن سرمای زودرس در این مناطق، به بازسازی واحدهای مسکونی باید شتاب بیشتری داد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان‌های مرند و جلفا با توجه به موقعیت صنعتی، تجاری و اقتصادی منطقه و به منظور هماهنگی با مدیران کل و وزارتخانه‌ها در سطح ملی و کشوری باید مدیران شهرستان‌ها پیگیر مشکلات و نیازها باشند تا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در مناطق باشیم.

وی، وحدت و هماهنگی بین ارگان‌های مدیریتی را عامل پیشرفت در شهرستان‌ها عنوان کرد و از مدیران دستگاه‌های دولتی خواست تا در زمینه خدمت‌رسانی به مردم وحدت را حفظ کنند چراکه مدیران باید مشکلات خود را اعلام کنند تا با پیگیری حل و فصل شود.

 در این جلسه حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده امام جمعه مرند نیز با ذکر احادیثی از قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) کمک و رسیدگی به امور همدیگر را از واجبات شرعی اسلامی دانست و گفت: مردم استان و سایر نقاط کشور در  کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان واقعاً سنگ تمام گذاشتند و این باید برای مسئولان نظام یک الگو باشد تا در ارائه خدمات به مردم بیشتر تلاش کنند.

وی در ادامه حضور مقام معظم رهبری را در مناطق زلزله‌زده باعث قوت قلب برای همگان دانست و افزود: در این میان دشمنان سعی داشتند که از زلزله بهره‌برداری سیاسی کرده و مردم را نسبت به مسئولان نظام بدبین کنند که الحمدلله این توطئه هم مانند تحریم و تهدید با حضور به‌موقع مسئولان نظام و امدادرسانی مردم نقش بر آب شد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول