اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی:

بخش سلامت کشور ساختار قابل دفاعی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بخش سلامت کشور ساختار قابل دفاعی ندارد و متاسفانه این حوزه از مدل خاص و علمی پیروی نمی‌کند.

بخش سلامت کشور ساختار قابل دفاعی ندارد

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون در ارتباط با حوزه سلامت و درمان کشورمان به مشکلات و کمبودهای زیادی اشاره می‌شود که باید از افراد منتقد استقبال کرده، پیشنهادها و راهکارهای آنها را جویا شد تا نسبت به ساماندهی اوضاع اهتمام شود.

وی با بیان اینکه نقادی مسیر توسعه و رفاه عمومی را بیش از پیش فراهم می‌کند، ادامه داد: افرادی که به نقد و  انتقاد در امور مختلف می‌پردازند اغلب افرادی صاحب فکر و اندیشه هستند براین‌اساس از توانمندی آنها در حوزه‌های مختلف به ویژه این امور باید بیشتر استفاده شود تا زمینه برای دسترسی عادلانه و قانونمند مردم به امکانات درمانی فراهم شود.

فتاحی با بیان اینکه بخش سلامت کشور ساختار قابل دفاعی ندارد، اضافه کرد: متاسفانه این حوزه از مدل خاص و علمی پیروی نمی‌کند به طوری که وضعیت کنونی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای مردم نیست براین‌اساس می‌طلبد برنامه‌ریزی و طراحی بهتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه امروزه تجویز داروهای غیرضروری، رادیوگرافی‌های زائد و در نهایت پرت هزینه‌ها را به وفور شاهد هستیم، ادامه داد: برای اصلاح روند موجود باید بیش از گذشته تلاش کرده و از توانمندی‌های کارشناسان و برنامه‌ریزان در سطح کلان بهره برد همچنین پزشکان و متخصصان نیز رویکرد خود را تغییر دهند و مطابق با نیاز بیمار و با در نظر گرفتن وضعیت جسمی وی به نسخه‌پیچی مبادرت کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به فراهم شدن مقدمات برای اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح را گاه ملی و گاه دولتی می‌خوانند ولی فارغ از این قبیل مسائل، باید به اهداف کلی و روند اجرای موفقیت‌آمیز آن پرداخت و در جامعه بسترهای فرهنگی را فراهم آورد تا با اجرای مطلوب آن در کشور شاخص‌های برخورداری از سلامت ارتقا یابد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول