اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی صورت می‌گیرد

اجرای طرح نقشه راه سلامت دانش‌آموزان در مدارس اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر نقشه راه سلامت دانش‌آموزان در اصفهان تهیه شده است و از سال تحصیلی آتی این طرح در استان اصفهان اجرا می‌شود.

اجرای طرح نقشه راه سلامت دانش‌آموزان در مدارس اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید باقری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش سلامت دانش‌آموزان را در چهار بخش سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و سلامت معنوی تعریف شده است.

وی به اجرای طرح مدارس مروج سلامت در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال تحصیلی گذشته 700 مدرسه در سراسر استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: بسیج سلامت دانش‌آموزان یک طرح ابتکاری محسوب می‌شود که این طرح از سال 1385 تاکنون با تعامل و همکاری 14 دستگاه و سازمان اجرایی در میان دانش‌آموزان استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح با هدف پیشگیری از هفت رفتار پر‌خطر دانش‌آموزان و با رویکرد ارائه مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان در مدارس استان اجرا شده است، اضافه کرد: تغذیه نامناسب، کم‌تحرکی، حوادث و سوانح، دخانیات، اعتیاد، خشونت و بهداشت دوران بلوغ از جمله رویکرد‌های طرح بسیج سلامت محسوب می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح بسته‌های آموزشی و بهداشتی به مدارس مجری طرح بسیج سلامت توزیع شده است، تاکید کرد: همچنین منابع آموزشی ویژه مربیان تهیه شده و هفت کتاب در این زمینه توسط آموزش و پرورش استان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه همچنین طرح بسیج سلامت دانش‌آموزان به عنوان یک طرح به کشور نیز ارائه شده است، افزود: در حال حاضر نقشه راه سلامت دانش‌آموزان در اصفهان تهیه شده است و از سال تحصیلی آتی این طرح در استان اصفهان اجرا می‌شود.

رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پیشگیری از هفت رفتار پرخطر دانش‌آموزان یکی از مراحل اجرایی نقشه راه سلامت دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول