اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد

6500 درصد رشد در تولید محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال استان کرمانشاه در تولید محصولات کشاورزی 6500 درصد رشد در مقایسه با قبل از انقلاب داشته است.

6500 درصد رشد در تولید محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه‌، علی‌اشرف منصوری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت اظهار کرد: در استان کرمانشاه 950 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که از این 950 هزار هکتار اراضی در سال زراعی گذشته‌، 4 میلیون تن انواع محصول کشاورزی در بخش دام و طیور، زراعت‌، باغبانی و فرآوری محصولات داشته است.

منصوری تصریح کرد: این عدد در مقایسه با ابتدای دولت نهم 37 درصد رشد و در مقایسه با قبل از انقلاب‌ 6 هزار و 500 درصد رشد را نشان می‌دهد‌.

وی افزود: استان کرمانشاه در تولید جو گندم دیم و تولید ماهیان گرمابی رتبه برتر را در کشور دارد، همچنین در تولید ذرت دانه‌ای با تولید 420 هزار تن در جایگاه سوم و در تولید ذرت جایگاه دوم کشور را داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات بنیادی و توسعه سیستم نوین آبیاری‌، خاطرنشان کرد: در حوزه سیستم نوین آبیاری امسال 8 هزار هکتار اراضی مجهز به این سیستم شدند که با افزایش سطوح اراضی آبی شاهد توسعه فعالیت‌های کشاورزی و اشتغال در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در بخش سیستم نوین آبیاری رشد 200 درصدی در مقایسه با سال 84 داشته است و قبل از انقلاب نیز سیستم آبیاری نه تنها در استان بلکه در کشور هم وجود نداشته است.

منصوری کل اراضی مجهز شده به سیستم آبیاری را 42 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: اجرای این سیستم باعث کاهش مصرف آب‌، افزایش تولید و افزایش بهره‌وری در مصرف آب می‌شود.

وی کل اعتبارات اختصاص یافته به این طرح را 23 میلیارد تومان برشمرد.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از دیگر فعالیت‌های جهاد کشاورزی استان به احداث کانال آبیاری، پوشش کانال‌ها و انتقال آب با لوله اشاره کرد و گفت: 136 کیلومتر حجم فعالیت در این بخش است که در مقایسه با ابتدای دولت نهم که حدود 12 کیلومتر بوده است، از یک‌هزار درصد رشد برخوردار است.

وی همچنین به مجهز کردن 6 هزار و 800 هکتار از اراضی به شبکه آبیاری و زهکشی اشاره کرد و گفت: در سال 84‌، هزار و 500 هکتار از اراضی مجهز به این شبکه بودند که رشد 350 درصدی داشته است و در حوزه ایستگاه پمپاژ و استخر ذخیره آب 87 پروژه اجرا کردیم که در مقایسه با سال 84 رشد بسیاری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول