اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

منطقه آزاد حلقه تکمیل‌کننده توسعه اقتصادی گیلان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی حلقه تکمیل کننده فرایند توسعه اقتصادی گیلان است.

منطقه آزاد حلقه تکمیل‌کننده توسعه اقتصادی گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سعید رحیمی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی‌ فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی در کنار نهادهای دیگر استان حلقه تکمیل کننده فرایند توسعه اقتصادی استان است که خود را نسبت به پیشرفت همه‌جانبه استان متعهد می‌داند.

وی برگزاری همایش برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به سرمایه‌گذاران خارجی را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: مهم‌ترین کارکرد و مزیت برگزاری چنین همایشی امکان معرفی دقیق و امکان‌سنجی شده اولویت‌های سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف استان در یک محدوده زمانی مشخص به سرمایه‌گذاران تخصصی در هر بخش است و با توجه به عزم جدی نهادهای مسئول استان در این امر، امید به تحقق اهداف عالیه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان بسیار زیاد است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی حلقه مفقوده ظرفیت‌های توسعه استان است، افزود: نبود مسیر راه‌آهن در صنعت حمل و نقل استان و معرفی نشدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری گیلان در سطح بین‌المللی دو حلقه مفقوده باقیمانده تحقق ظرفیت‌های توسعه‌ای استان است که با برگزاری این همایش گام بلندی در این مسیر برداشته می‌شود.

حسین کاووسی خواستار تداوم همکاری‌ها با منطقه آزاد انزلی به ویژه در سطح بدنه کارشناسی شد و گفت: سرمایه‌گذار در مکانی حضور می‌یابد که فاقد بوروکراسی اداری باشد، امنیت سرمایه و محصول او تضمین شود و با او با گشاده‌رویی برخورد شده و برای موفقیتش از طرف نهاد دولتی وقت صرف شود.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه مسائل قانونی درباره نحوه خدمات‌دهی بهتر به سرمایه‌گذاران قابل حل است، گفت: می‌توان با مذاکره در راستای برطرف کردن آن حرکت کرد.

منصور ملایی‌پور افزود: با توجه به لزوم گسترش و تعمیق ارتباطات تجاری و اقتصادی با بخش‌های خصوصی و دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر می‌توان از ظرفیت‌های متعدد قانونی موجود در منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه روابط با سرمایه‌گذاران خارجی فعال در این کشورها بهره برد.

وی با تصریح بر اینکه در زمینه هریک از 100 فرصت سرمایه‌گذاری عرضه شده در نخستین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری گیلان کار کارشناسی و امکان‌سنجی از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است، اضافه کرد: استقبال اولیه سرمایه‌گذاران نسبت به فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده از طرف منطقه آزاد انزلی نشانه بین‌المللی بودن آن است و باید برای توانمندسازی مضاعف آن به عنوان تنها منطقه آزاد ایران در شمال کشور از تمام ظرفیت‌های استان و استان‌های همجوار بهره برد.

مدیران، معاونان و نمایندگان اداره‌ها و نهادهای حاضر در نشست مذکور به بیان دیدگاه‌ها و سؤالات خود درباره قابلیت‌های قانونی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه پرداختند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول