اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای مبارزه با قاچاق سوخت صورت گرفت

ابطال 159 کارت سوخت خودروی سنگین در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: 159 کارت هوشمند سوخت خودروهای سنگین متخلف بین شهری در کلاس‌های مختلف در زاهدان شناسایی و باطل شد.

ابطال 159 کارت سوخت خودروی سنگین در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، مرتضی عابدینی اظهار داشت: طی تراکنش گیری از سه جایگاه، این تعداد خودروی سنگین متخلف شناسایی و کارت هوشمند سوخت آنها باطل شد.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته از طریق سامانه کارت هوشمند سوخت و سیستم‌های نظارتی شرکت، بسیاری از این خودروها در خارج از استان غیرفعال بوده و از کارت سوخت آن در این خطه سوءاستفاده می‌شد.

مدیر شرکت نفت زاهدان ادامه داد: در این راستا به منظور حفظ سرمایه‌های ملی، این کارت‌های سوخت باطل و پرونده افراد متخلف برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

عابدینی بیان کرد: فعال‌شدن مجدد کارت‌های سوخت منوط به صدور رأی و دستور قضایی خواهد بود.

وی یادآور شد: طی طرح نظارتی انجام شده در منطقه چند وقت پیش نیز 599 کارت سوخت خودرو سنگین متخلف درون شهری شناسایی و باطل شد.

مدیر شرکت نفت زاهدان گفت: با شناسایی این خودروها، روزانه 52 هزار و 933 لیتر در مصرف فرآورده‌های نفتی نفت‌گاز صرفه‌جویی شد.

عابدینی اضافه کرد: همچنین با شناسایی این میزان کارت‌های سوخت، سالانه حدود یک‌میلیون و 300 هزار لیتر نفت‌گاز، این سرمایه ملی حفظ می‌شود.

وی بیان داشت: مرحله دوم طرح نظارت بر توزیع فرآورده‌ها در آینده‌ای نزدیک در منطقه زاهدان انجام می‌شود.

مدیر شرکت نفت زاهدان با اشاره به شناسایی دیگر متخلفان نفتی افزود: تا ابتدای خردادماه جاری، 78 پرونده متخلف تشکیل و در حدود شش نشست کمیته رسیدگی به تخلفات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان بررسی شد.

عابدینی بیان کرد: پس از بررسی پرونده‌ها، متخلفان طبق قانون، 4 میلیارد و 643 میلیون ریال جریمه شدند.

وی ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با هدف حفظ و صیانت از سرمایه‌های ملی کشور و در پی اجرای دستورالعمل رسیدگی به تخلفات، نهایت تلاش خود را بکار می‌برد.

مدیر شرکت نفت زاهدان با اشاره به تخلفات انجام شده گفت: این تخلفات شامل کسری غیرمجاز، فک پلمب، انحراف از مسیر، آلوده‌ کردن فرآورده‌ها و سوءاستفاده از کارت هوشمند سوخت بوده که توسط مجاری عرضه و نفتکش‌های حمل فرآورده انجام شده است.

عابدینی بیان داشت: این منطقه درصدد است با بهره‌گیری و اجرای هر چه بهتر دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و با همکاری سازمان‌های مربوطه ضمن برخورد با متخلفان، میزان تخلفات فرآورده‌های نفتی را طی بازه زمانی مشخص، کاهش دهد.

وی یادآور شد: کمیته تخلفات این شرکت همواره با حضور کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری سیستان‌‌وبلوچستان برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت در سیستان‌وبلوچستان از ابتدای تیرماه امسال توزیع نفت‌گاز با مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منطقه‌ای شد.

سیستان‌‌وبلوچستان، پهناورترین استان کشور دارای دو منطقه نفتی زاهدان و چابهار است.

این استان با هزار و 260 کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشورهای پاکستان و افغانستان و 360 کیلومتر مرز آبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان در جنوب شرق ایران واقع شده است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول