اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد بوعلی سینا:

کلاس قانون ابن سینا در آرامگاه بوعلی برگزار شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد بوعلی سینا گفت: کلاس قانون ابن سینا در آرامگاه بوعلی توسط علوم پزشکی برگزار شود.

کلاس قانون ابن سینا در آرامگاه بوعلی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی صبح امروز در همایش تجلیل از پزشکان همدان با اشاره به جایگاه رفیع این قشر در جامعه اظهار کرد: روز پزشک بهانه‌ای برای پیمانی مجدد در راستای تسکین آلام جسمی و روحی مردم جامعه توسط این قشر است.

وی با بیان اینکه پزشکی جهان رونمایی است از طب بوعلی سینا، به عنوان "شیخ‌الرئیس" اشاره کرد و بیان داشت: ریاست وی از باب طبابت نیست بلکه به دلیل ریاست بر علم و دانشی است که بسیار بالاتر از علم پزشکی بوده و در آن انواع مختلفی از علوم از جمله حکمت، فلسفه، هستی‌شناسی، خداشناسی و ... است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برگزاری همایش‌های پزشکی در تجلیل از مقام بوعلی سینا امر ارزشمندی است، گفت: کاش برای همه علوم این بزرگ‌مرد نظیر فلسفه، حکمت و... همایش‌های مجزایی برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه در ایران کسی را که بتواند کتاب قانون بوعلی‌ سینا را تدریس کند، نداریم، تصریح کرد: انتظار ما از دانشگاه علوم پزشکی همدان این بود که حداقل یک کلاس نمادین از کتاب قانون بوعلی سینا در آرامگاه وی برگزار می‌کردند، تا این همه گردشگر که به این مکان مراجعه می‌کنند فقط سنگ و خاک و مزار نبینند بلکه از عظمت بوعلی سینا هم بهره‌مند شوند.

طه‌محمدی با بیان اینکه میراث‌خوار سرمایه‌داران بزرگ حتی شاهان، چند نفر بیشتر نیستند، گفت: امروز 7 میلیارد بشر میراث‌خوار شرف‌الملک و حجت‌الحق بوعلی سینا هستند.

وی با بیان اینکه بوعلی سینا افتخار اسلام و شیعه بوده و نباید در حقش جفا شود، تصریح کرد: این بزرگ‌مرد استاد نداشت و همه علوم را خودش تولید کرد و اینکه امروز رهبری به دانشمندان ما تأکید می‌کنند که دانش وارداتی مشکل ما را حل نمی‌کند بلکه باید تولیدکننده دانش باشید نیز هم‌راستا با این بینش بوعلی است.

رئیس بنیاد بوعلی سینا با اشاره به مسئولیتش در ریاست این بنیاد، ابراز کرد: وقتی ریاست این بنیاد مهم را بر عهده بنده گذاشته‌اند، مشخص می‌شود که گرفتار قحط‌الرجال هستیم چرا که بنده مشغله‌های بسیاری دارم و این سمت را باید بر عهده کسی می‌گذاشتند که فراغت کامل دارد.

وی با بیان اینکه کاش علما و دانشمندان ما نیز مثل پزشکان روی بوعلی سینا حساب باز می‌کردند، افزود: برای بنیاد ملاصدرا به تازگی 6 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده‌اند اما برای بنیاد بوعلی ‌سینا فقط در سال گذشته حدود 30 میلیون تومان دادند.

طه‌محمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه به دلیل مشغله کاری شرمنده بوعلی سینا هستم، از پزشکان حاضر در همایش خواست تا وی را در راستای ارج نهادن و اعتلای بنیاد بوعلی در استان و حتی کشور، یاری دهند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول