اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 سال گذشته تاکنون

110 رشته جدید در دانشگاه بوعلی سینا ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: طی سه سال گذشته تاکنون 110 رشته جدید در دانشگاه بوعلی سینا ایجاد شده است.

110 رشته جدید در دانشگاه بوعلی سینا ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدعلی زلفی‌گل عصر امروز در نشست بررسی مشکلات دانشگاه دولتی نهاوند اظهار کرد: تکنولوژی جدید منجر به علوم جدید می‌شود بنابراین باید شرایط و زیرساخت‌‌های توسعه علم در استان به گونه‌ای مهیا شود که در همه شهرستان‌ها شرایط برای رشد علمی دانش‌آموزان مهیا شود.

وی با اشاره به اینکه تا 10 سال آینده در همه شهرستان‌های استان دانشگاه دولتی ایجاد می‌شود، افزود: ایران در زمینه تولید علم منطقه حائز رتبه نخست با اختلاف ارائه 3 هزار مقاله بیشتر توسط دانشمندان کشور شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: از آن جایی که ایران باید در سند چشم‌انداز 20 ساله به مرجع علمی در دنیا تبدیل شود این مهم منوط به ایجاد رشته‌ها، مراکز و هیئت‌های علمی و دانشجویان نخبه است.

وی تأکید کرد: بنابراین طی سه سال گذشته در سطح استان رشته‌های کارشناسی ارشد از 12 رشته به 60 رشته افزایش می‌یابد که سال آینده به 64 رشته نیز خواهد رسید.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: همچنین در رشته کارشناسی از 60 رشته توانسته‌ایم آن را به 95 رشته افزایش دهیم.

وی از وجود دانشکده در همه شهرستان‌های استان خبر داد و ابراز داشت: تا پنج سال آینده تعداد دانشکده‌های شهرستان‌ها به دو برابر افزایش می‌یابد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز از تخصیص 70 هکتار زمین برای احداث ساختمان دانشگاه دولتی نهاوند در سال آینده خبر داد و افزود: 2.5 میلیارد تومان برای تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی ساختمان دانشگاه نهاوند تخصیص یافته که طی سه سال هزینه می‌شود.

مهدی سنایی افزود: از هم اکنون سه دانشکده فنی مهندسی، تربیت بدنی، علوم تربیتی وابسته به مجتمع آموزش عالی خاص دختران در نهاوند فعال شده‌اند که 170 دانشجو دارند.

وی از ایجاد رشته‌های مهندسی صنایع و مهندسی ترویج کشاورزی در نهاوند خبر داد و بیان داشت: سال آینده نیز رشته‌های جدید به نام رشته‌های جدید مهندسی گیاهان دارویی و مهندسی عمران و آبادانی روستاها در این دانشکده‌ها ایجاد می‌شود که نقش مهمی در توسعه و تقویت زیرساخت‌های علمی در نهاوند دارند.

رئیس مجتمع آموزش عالی خاص دختران نیز با اشاره به اینکه این مجتمع دومین مجتمع تک جنسیتی بعد از دانشگاه الزهراست از تعمیر و تجهیز سالن‌های آزمایشگاه، کتابخانه، سلف سرویس در این مرکز خبر داد و افزود: هزینه کردن برای این مراکز دانشگاهی نه تنها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده محسوب می‌شود.

عبدالله عطایی از تخصیص 800 میلیون تومان بودجه عمرانی و 500 میلیون تومان اعتبارات جاری در این مجتمع خبر داد و ابراز داشت: همچنین ساختمان دانشکده تربیت بدنی نهاوند که توسط خیر بزرگ نهاوند مهندس علیمرادیان در 4.5 طبقه ساخته شده 50 درصد پیشرفت دارد و در صورت واگذاری سند این پروژه به دانشکده تربیت بدنی به سرعت اتمام مابقی پروژه به انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول