اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

دانشگاه نهاوند از دانشگاه بوعلی سینا مستقل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال دانشگاه نهاوند از دانشگاه بوعلی سینای همدان جدا و مستقل می‌شود.

دانشگاه نهاوند از دانشگاه بوعلی سینا مستقل می‌شود

مهدی سنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: نهاوند در سال جاری به عنوان قطب آموزش عالی در استان شده است زیرا با ایجاد دانشگاه مستقل نهاوند توانسته‌ایم شرایط مطلوبی برای رشد و بالندگی فرهنگی و علمی در این شهرستان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ایجاد دانشگاه تک جنسی غرب کشور در نهاوند، امسال از افزایش رشته‌های این مرکز خبر داد و افزود: هم‌اکنون پنج دانشکده تربیت بدنی، کشاورزی و پیراپزشکی زیر مجموعه‌های این دانشگاه هستند و دانشگاه مستقل با نام دانشگاه نهاوند در سال تحصیلی 91- 92 از دانشگاه بوعلی منفک می‌شود و به صورت جداگانه با اعضای هیئت علمی مستقل آغاز به فعالیت می‌کند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس از افزایش رشته‌های تکنسین اتاق عمل و فوریت‌های پزشکی در دانشکده پیراپزشکی نهاوند در سال تحصیلی جاری خبر داد و بیان داشت: از آنجایی که مرکز بهداشتی و درمانی در نهاوند در حال توسعه و ساخت هستند ایجاد رشته جدید پرستاری در این دانشکده یک نیاز اساسی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دانشجویان این رشته برای اشتغال دغدغه‌ای نخواهند داشت زیرا شرایط فعالیت در مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت دانشجویان پرستاری بومی مهیاست.

سنایی نیاز تشکیل اعضای هیئت علمی دانشکده پیراپزشکی را برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مناسب برای تقویت بنیه علمی این مرکز مهم خواند و گفت: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان باید در این زمینه نهایت دقت و سرعت را داشته باشند زیرا تشکیل اعضای هیئت علمی در هر دانشکده موجب تقویت بنیه علمی و فرهنگی آن مرکز می‌شود.

وی از فعالیت تنها مرکز درمانی تک تخصصی شهید حیدری در بیمارستان شهید حیدری نهاوند خبر داد و افزود: این مرکز از آنجایی که جراحی چشم و درمان بیماری‌های چشمی شهرستان نهاوند را بر عهده دارد نیازمند تجهیزات بیشتری است که تلاش مسئولان مربوطه را می‌طلبد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی شهرستان نهاوند را تا چند سال آینده به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر کشور در زمینه جذب دانشجو در دانشگاه‌های مستقل این شهرستان دانست و اضافه کرد: آینده نهاوند به منظور خیز بلند علمی کاملاً روشن و امیدوارکننده است بنابراین با تلاش، وحدت و همدلی می‌توان همه راه‌هایی که باید قبل از اینها می‌رفتیم را با سرعت پیمود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول