اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد:

تدریس یادداشت‌های بوعلی سینا در دانشگاه‌های دنیا

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پس از گذشت سال‌ها از زندگی بوعلی سینا، نوشته‌ها و یادداشت‌های این طبیب در دانشگاه‌های معتبر دنیا مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

تدریس یادداشت‌های بوعلی سینا در دانشگاه‌های دنیا
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جشن فارغ التحصیلی 40 نفر از دانشجویان ورودی سال 83 پزشکی ساری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شامگاه پنج‌شنبه در جشن فارغ التحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تبریک به دانشجویان حاضر در جشن فارغ التحصیلی اظهار داشت: ورود به عرصه پزشکی با همه مشقات و سختی‌های که داشت نباید شما را دچار کبر و غرور کند.
محمد ناصحی تصریح کرد: در رسیدن به این نقطه از مدارج علمی ممکن است سختی‌های زیادی را متحمل شده باشید، ولی ما در کشورمان طبیب حاذق و مدبری به نام بوعلی سینا داریم که پس از گذشته سال‌ها از زندگی با برکتش نوشته‌ها و یادداشت‌های این طبیب در دانشگاه‌های معتبر دنیا مورد بهره برداری قرار می‌گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران رمز ماندگاری بوعلی را تقید به خداوند یکتا عنوان کرد و افزود: بوعلی نه تنها در مدارج علمی در زمینه طب جسمانی سرآمد بود بلکه پزشکی را با نگاه عمیق‌تر و موشکافانه‌تر پیگیری کرد.
وی تاکید کرد: بوعلی سینا ارتباط عمیقی با قرآن داشت و رفتارهایش در زندگی بر اساس آموزه‌های الهی بود و تا جایی در علم پزشکی ورود کرد که درمان بیمار را وظیفه ذاتی یک پزشک مطرح کرد.
این مسئول با یادآوری نام دکتر غریب خاطرنشان کرد: این پزشک حاذق عصر حاضر نیز پیرو منویات الهی و در راستای فرهنگ بوعلی قدم برداشت و تا آخرین لحظات عمر خود در راستای شکوفایی این علم کوشا بود و درمان بیماران را دغدغه اصلی خود قرار داده بود.
ناصحی خاطر نشان کرد: توجه به مسائل مالی نباید در درمان بیماران مد نظر قرار گیرد و یک پزشک قبل از توجه به پول و منافع مالی باید نجات جان بیمار را یک وظیفه اصلی خود تلقی کند.
قائم مقاوم وزیر بهداشت در ادامه خطاب به دانشجویان یادآور شد: زمانی حلاوت خدمت به مردم  را در علم پزشکی درک می‌کنیم که جان انسان بیماری را در منطقه محروم نجات دهید.
در ادامه این مراسم معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به سالروز حمله نظامی عراق به نیروگاه شهید سلیمی نکا یادآرو شد: ما آرامش امروز در کشور را مدیون جوانانی هستیم که با جان و دل در راه حفظ انقلاب اسلامی تلاش کردند.
فرهنگ بابامحمودی عنوان کرد: شهدا و جانبازان وظیفه خود را در راه مبارزه با کفر و الحاد به خوبی ادعا کردند و در حال حاضر ما به عنوان نیروهای نسل حاضر باید با علم‌آموزی و علم اندوزی راه شهیدان کشور را آن‌طور که آنان برای دفاع از کشور انجام دادند، ادامه دهیم.
وی توجه به اخلاق و رعایت حقوق بیمار در علم پزشکی را رمز جاودانه شدن در این رشته عنوان و تاکید کرد: پزشکان موفق خود را بدهکار مردم می‌دانستند و رمز ماندگاری آنها همین بود.
در پایان این مراسم دانشجویان ورودی سال 83 دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سوگند نامه پزشکی را قرائت کردند.
انتهای پیام،/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول