اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

ابن‌سینا معتقد به تفکر ناب اسلامی بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: ابن‌سینا معتقد به تفکر ناب اسلامی بود زیرا از سوئی پاسخگو به معنا و باطل است و از طرفی دیگر پاسخگو به عالم تشبیه و ماده است.

ابن‌سینا معتقد به تفکر ناب اسلامی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد کریمی ظهر امروز در همایش بزرگداشت ابن‌سینا و روز پزشک که در مرکز تربیت معلم مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی نیز این تفکر ناب اسلامی را در دست گرفته و به تمام کشورهای دنیا نشان می‌دهد، اظهار داشت: مجاهدت ملت ایران منشاء بیداری اسلامی است و در واقع یکی از تکالیف بزرگ ما نگهداری نظام اسلامی است چرا که مقام معظم رهبری فرمودند هر جا به دستور اسلام عمل نکنید ضرر کرده‌اید. 
کریمی با بیان اینکه با توجه به بعد اجتماعی انسان‌ها و همچنین نیاز انسان برای گذراندن امور زندگی پیچیده امروزی  لاجرم باید فرهنگ و نظامی در جامعه به وجود آورد، ادامه داد: در واقع هیچ عقل سلیمی نتواند انکار کند که انسان‌ها محتاج یک نظام سیاسی هستند ولی آنچه که مشکل‌ساز است این است که شاید این نظام‌های سیاسی دچار انحراف می‌شوند.
کریمی درباره نحوه شکل‌گیری قدرت و نظام سیاسی در کشورها گفت: امروزه نحوه شکل‌گیری قدرت در کشورهای مختلف یکی از موضوعات بسیار مهم است که ذهن همه انسان‌ها را متوجه خود کرده و پیرامون آن سؤالات فراوانی ایجاد شده است.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در لیبی گفت: بسیار حیرت آور و عجیب است که قدرت و ساختار دولت به نام مردم شکل می‌گیرد و بر پا می‌شود اما بمب هواپیماها و توپ خانه‌ها بر سر خود آن ملت فرو می‌ریزد و علت آن جز این نیست که یک انسان به نام رئیس جمهور اینقدر قدرت دارد که تصمیم می‌گیرد شهرهای خودش را ویران کند و مردمش را با سلاح‌های ممنوعه به کشتن دهد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین پایه‌های حکومت مردمند و در واقع اصالت قدرت به مردم بر می‌گردد، افزود: دومین پایه حکومت را حاکمان تشکیل می‌دهند و سومین آن را قوانین، مقررات سیاست‌ها و تدابیر هستند.
وی در ادامه گفت: 40 سال پیش مردم لیبی کودتا کردند ولی موفق نشدند چون در عمل آنها هیچ جایگاهی در ساختار نظام حاکم نداشتند در واقع در کشورهایی همچون لیبی وقتی قدرت به وجود بیاید سیاست‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که منابع حاکمان حفظ شود و به عبارتی تا جایی که بتوانند هر چه بتواند منابع قدرت را برای حاکمان فراهم می‌کنند و می‌گویند همین برای مردم خوب است و هر چه حکومت را تهدید کند به نفع مردم نیست و نباید اجرا شود. 
کریمی درباره ویژگی‌های حاکم اظهار داشت: اسلام در اینجا بهترین پاسخ را می‌دهد و مسیر سعادت را مشخص می‌کند، قدرت اینقدر فریبنده است که انسان را گول می‌زند مگر اینکه انسان صالح و با تقوایی باشد به طور کلی از نظر اسلام حاکم لاجرم حکم صادر نمی‌کند و هیچ وقت حاکم صالح دیکتاتور نمی‌شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به حق انتخاب برای مردم در کشورها گفت: مقام معظم رهبری به این مشارکت و حق انتخاب مردم تاکید زیادی دارند و معتقدند این حق مسلمی که به انسان‌ها داده می‌شود تا هر کس را که مردم انتخاب کردند انتخاب شود.
وی با با بیان این موضوع که قوانین و مقررات نیز باید به گونه‌ای تنظیم شود که منافع مردم را مرکزیت دهد، افزود: اگر حب به قدرت در اداره کنندگان کشور وجود داشته باشد قوانین طوری تنظیم می‌شود که به نفع آنان باشد بنابراین به راحتی در قدرت‌های رایجی که در دنیا هست تشریع رفتار‌های اجتماعی بین دو فرد را تبدیل به قانون می‌کند.
کریمی با اشاره به جنایات آمریکا و اسرائیل گفت: جلوی چشم میلیاردها انسان رژیم صهیونیستی کودکان را می‌کشد و خانه‌های مردم بی‌گناه را ویران می‌کنند و به هر کشوری می‌خواهند حمله می‌کنند چرا که لابی قدرتمندی در آمریکاست و قدرت را در اختیار دارد و این در حالی است که ده‌ها قطعنامه علیه آمریکا و اسرائیل به سازمان ملل ارائه شده است و هیچ اقدامی در این زمینه آنها صورت نمی‌‌گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با  بیان اینکه تشکیل یک نظام واحد جهانی نیازمند دو عامل اساسی است که حاکم صالح و قانون بین‌المللی باشد، تصریح کرد: قلب‌ها در دنیا متوجه یک حاکم صالح و یک قانون عادلانه است که امنیت همه انسان‌ها را حفظ کند و هر چه در جستجوی این عامل بگردند به درب بسته می‌خورند به جز یک درب که اسلام است، قوانین امروز بشر همگی در قرآن جمع شده باشد که چراغ راه همگان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول