اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد بنیاد بوعلی سینا خبر داد

تجلیل از 25 پزشک در سالروز ولادت بوعلی سینا

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد بنیاد بوعلی سینا از تجلیل 25 نفر از پزشکان همزمان با سالگرد ولادت ابن سینا در همدان خبر داد.

تجلیل از 25 پزشک در سالروز ولادت بوعلی سینا

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یوسف شاه‌حسینی بعد از ظهر امروز با حضور در بین خبرنگاران با اشاره به شکل‌گیری بنیاد بوعلی سینا در سال 83، اظهار داشت: شناخت و بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی بوعلی سینا، معرفی آثار و رساله‌های وی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن از جمله اهداف این بنیاد است.

وی افزود: این بنیاد در راستای ایفای وظایف خود همایش‌هایی را در معرفی این شخصیت نامدار فلسفه و پزشکی برگزار کرده که پاسداشت حکیم هزاره‌ها و جشنواره حکمت سینوی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

مشاور ارشد بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا خاطرنشان کرد: بوعلی سینا به عنوان چهره نامدار مفاخر ایران شهره‌ای جهانی دارد و تأسیس این بنیاد در تحکیم هویت ملی نسل جوان و گسترش و ترویج علوم در راستای خدمت به کشور اثرگذار خواهد بود.

وی طرح جمع‌آوری آثار مخطوط و چاپی بوعلی سینا از سراسر جهان و نیز طرح تصحیح انتقادی کتاب شریف قانون در طب را دو طرح مهم و در دست اقدام این بنیاد بیان کرد.

شاه‌حسینی با اشاره به برگزاری جشنواره حکمت سینوی در همدان اظهار داشت: سازمان جهانی یونسکو با ثبت هزاره سالگرد تألیف کتب قانون در طب بوعلی سینا از کشورهای جهان اجرای برنامه‌های فرهنگی و علمی متناسب با آن را در سال‌های 2012 و 2013 میلادی درخواست کرده است.

وی از امضای تفاهمنامه با بنیاد تاجیکستان خبر داد و افزود: حمایت از پایان‌نامه‌ها، پخش فیلم بوعلی سینا، برگزاری نمایشگاه ابن‌سینای بزرگ و معرفی بوعلی‌شناسان برجسته در تاجیکستان از جمله موارد این تفاهمنامه است.

در ادامه مصحح کتاب قانون در طب از اتمام تصحیح کتاب قانون در طب بوعلی سینا در روزهای آینده خبر داد و گفت: کار تصحیح این کتاب یک سال و نیم به طول کشید.

نجفقلی حبیبی با بیان اینکه آخرین چاپ صورت گرفته از کتاب قانون در ایران به دوران ناصرالدین شاه برمی‌گردد، افزود: در کشورهای لبنان، هند و پاکستان این کتاب دائما در حال چاپ است که بهترین نوع چاپ را هندوستان به خود اختصاص داده است.

 انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول