اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

راه‌اندازی مرکز علمی طب بوعلی‌سینا ایران را ‌از وابستگی‌‌ دارویی به غرب نجات می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم راه‌اندازی مرکز علمی طب سنتی در همدان تأکید کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز علمی طب بوعلی‌سینا ایران را ‌از وابستگی‌‌ دارویی به غرب نجات می‌دهد.

راه‌اندازی مرکز علمی طب بوعلی‌سینا ایران را ‌از وابستگی‌‌ دارویی به غرب نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا صفی‌آریان عصر امروز در نشست احیای طب سنتی در همدان با بیان اینکه طب سنتی بحث بسیار مهمی است که به تدریج جای خود را در طب دنیا باز می‌کند، اظهار داشت: تمام کسانی که با رشته طب سر و کار دارند، به این نتیجه رسیده‌اند که یک سری از بیماری‌های مزمن ما با طب غربی، صنعتی یا جدید درمان نمی‌شود.

وی افزود: اینکه روش‌های متعدد درمانی برای یک بیماری در نظر گرفته می‌شود نشانگر این است که طب جدید از درمان برخی از بیماری‌ها، عاجز است و بر این مبنا باید به طب سنتی بازگردیم و از این طب نیز به عنوان طب مکمل در درمان بیماری‌ها کمک بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ما به هیچ عنوان منکر دانش پزشکی نوین نمی‌شویم، عنوان کرد: درصدد آن هستیم که این دانش نوین را با طب سنتی تکمیل کنیم.

وی ابراز داشت: متأسفانه در یک قرن اخیر که طب غربی به کشورهای شرقی و خصوصاً ایران وارد شد، به شدت طب سنتی را کنار زد و در مقاطعی حتی به عنوان جرم به آن می‌نگریست اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئولان به این سمت گرایش پیدا کردند که باید از ظرفیت طب سنتی در کشور استفاده کرد.

صفی‌آریان با اشاره به مقبره بوعلی سینا در همدان‌ عنوان کرد: باید سعی کنیم در زمینه شناخت بوعلی و دانش وی برنامه‌های مشخصی انجام شود تا بر این اساس سرمایه‌گذاری نیز در این زمینه صورت گیرد چرا که اگر طب سنتی در همدان رونق گرفته و شناخته شود، از استان‌ها و حتی کشورهای دیگر نیز برای درمان به همدان مراجعه خواهند کرد که این یک نوع، سرمایه‌گذاری است.

وی تأکید کرد: به جای ایجاد کارخانه های متعدد که آلودگی محیط زیستی نیز برای همدان در پی دارند، باید به سمت ایجاد و راه‌اندازی مرکز علمی طب سنتی در استان سوق پیدا کنیم چرا که نتایج گرانسنگی در پی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: به واسطه ایجاد و راه‌اندازی مرکز علمی طب بوعلی‌سینا در همدان، بسیاری از مشکلات اقتصادی استان نیز حل می‌شود چرا که این مرکز مراجعان بسیاری‌ از اقصی نقاط کشور و حتی دنیا خواهد داشت که به نوبه خود بحث جذب گردشگر را نیز محقق می‌کند.

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: با راه‌اندازی مرکز علمی طب بوعلی‌سینا، بسیاری از وابستگی‌های به نظام سلطه غرب که شرکت‌های دارویی بر ما وارد کرده‌اند نیز، نجات پیدا می‌کنیم که این امر بسیار مهم و شایان توجهی است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول