اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

18 بیمارستان دولتی در مازندران احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 9 بیمارستان دولتی و 9 بیمارستان خصوصی در مازندران در حال احداث است.

18 بیمارستان دولتی در مازندران احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرهاد غلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشستی خبری از افتتاح سه بیمارستان دولتی و خصوصی در استان خبر داد و گفت: دو بیمارستان دولتی در شهرهای آمل و چالوس و یک بیمارستان خصوصی در آمل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامی با بیان اینکه در مجموع 9 بیمارستان دولتی و 9 بیمارستان خصوصی در حال احداث است، بیان داشت: این بیمارستان‌ها در شهرهای قایمشهر، آمل و چالوس طی پنج سال آینده احداث می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این بیمارستان‌ها، یک هزار و 740 تخت به بیمارستان‌های دولتی و 774 تخت به تخت‌های بیمارستان‌های خصوصی استان افزوده می‌شود.

این مسئول از وجود 34 بیمارستان دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در این بیمارستان‌ها 4 هزار و 14 تخت مصوب و 3 هزار و 429 تخت فعال وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابراز داشت: از مجموع این بیمارستان‌ها، 23 بیمارستان دولتی با 3 هزار و 107 تخت مصوب و 2 هزار و 688 تخت فعال، خدمات درمانی ارایه می‌دهند.

غلامی تعداد بیمارستان‌های خصوصی استان مازندران را پنج بیمارستان دانست و تصریح کرد: 428 تخت مصوب و 360 تخت فعال در این بیمارستان‌ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: پنج بیمارستان تامین اجتماعی با 444 تخت مصوب و 369 تخت فعال و نیز یک بیمارستان دانشگاه آزاد با 35 تخت مصوب و 12 تخت فعال پاسخگوی مراجعه‌کنندگان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت شش بیمارستان آموزشی درمانی دولتی در استان اشاره کرد و گفت: 17 بیمارستان درمانی دولتی و 11 بیمارستان درمانی خصوصی در مازندران به ارایه خدمات درمانی به بیماران می‌پردازند.

وی از وجود 106 درمانگاه دولتی و خصوصی در سطح استان خبر داد و بیان داشت: از این تعداد، 25 درمانگاه دولتی و 81 درمانگاه خصوصی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: 24 آزمایشگاه دولتی و 112 آزمایشگاه خصوصی، هفت سی تی اسکن دولتی و پنج سی تی اسکن خصوصی، پنج  MRI دولتی و خصوصی و همچنین 15 مرکز توانبخشی دولتی و 146 مرکز توانبخشی خصوصی در مازندران به ارایه خدمات درمانی به بیماران می‌پردازند.

غلامی با بیان اینکه بخش درمان این دانشگاه از دو حوزه نظارت و اعتبار بخشی و مدیریت درمان تشکیل شده، گفت: موسسات پزشکی، سوء مصرف مواد، دندانپزشکی، آزمایشگاه و توانبخشی از جمله زیر مجموعه‌های واحد نظارت و بیمارهای خاص، کمیسیون پزشکی و پرستاری از دیگر زیرمجموعه‌های مدیریت درمان است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول