اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خبر داد

جذب 107 نفر نیروی متخصص برای بیمارستان‌های استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از جذب 107 نفر متخصص برای بیمارستان‌های در سطح استان بوشهر خبر داد.

جذب 107 نفر نیروی متخصص برای بیمارستان‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر غلامرضا حیدری عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: مدیران در بخش‌های اجرایی به تنهایی قادر به ایجاد تحول و سازندگی نیستند.

وی افزود: رسانه‌ها تنها عاملی هستند که می‌توانند در بخش سلامت، رفتار فرهنگی و شیوه زندگی سالم به مردم کمک کنند و اگر بخواهیم در همه ابعاد سلامت موفق باشیم باید اطلاع‌رسانی مناسب توسط رسانه‌ها صورت بگیرد.

حیدری بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با توجه به پیشینه و سابقه نه چندان طولانی که در زمینه آموزش پزشکی و پژوهشی دارد نسبت به بعضی از دانشگاه‌های پزشکی در سطح کشور نیاز به تحولات بزرگی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در بخش درمان به علت عدم سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی بومی و با داشتن فاصله نزدیک با استان‌های همجوار موجب شده که همیشه وابستگی‌هایی داشته باشیم و با استقرار نیروهای کوتاه‌ مدت همیشه دست‌خوش تحولات زیادی بوده‌ایم که موجب عدم ماندگاری آنان شده‌ایم و نتوانسته‌ایم خدمات درمانی مناسبی به مردم استان ارائه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: با ساختار مناسبی که در بخش‌های مختلفی از جمله بیمارستان جدید پردیس بوشهر و در بیمارستان دشتستان انجام گرفته، موجب شده که خدمات خوبی به مردم ارائه شود که در دو سال گذشته نیروهای متخصص نسبت به سال‌های قبل دو برابر افزایش پیدا کرده است.

غلامرضا حیدری تصریح کرد: به علت اینکه تاکنون در بحث مدیریت‌ها و تامین نیروی انسانی سرمایه‌گذاری مناسبی انجام نشده، اعتماد و رضایت کافی مردم از درمان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر جلب نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: تمام تلاش ما در دو سال گذشته بر این بوده است که ساختار آموزشی دانشگاه را ارتقا بدهیم که اولین اقدام ما ایجاد بیمارستان مجهز پردیس در شهر بوشهر بود که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری اذعان کرد: همراه با شروع بیمارستان پردیس بوشهر شاهد راه‌اندازی چند پروژه مهم در کنار آن بودیم که از جمله آنها می‌توان به ایجاد کتابخانه مرکزی علوم پزشکی بوشهر، احداث مجتمع فرهنگی ورزشی و ساخت بزرگ‌ترین مجموعه آمفی تئاتر در استان اشاره کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: در کنار احداث این پروژه‌ها دانشکده پزشکی و دندانپزشکی در حال ساخت است که به غیر از آن چند مجتمع پزشکی دیگر نیز در کنار آنها احداث خواهد شد.

وی افزود: ما تاکنون توانسته‌ایم دو رشته تخصصی، دو مرکز تحقیقاتی و هفت رشته تحصیلات تکمیلی به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کنیم که تا بهمن ماه سال جاری نیز رشته تخصصی زنان هم در استان بوشهر راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: با راه‌اندازی کردن بخش دیالیز در بیمارستان‌های کنگان و اهرم، تمام بیمارستان‌های در سطح استان بوشهر به بخش دیالیز مجهز خواهند شد.

حیدری یادآور شد: با دستور مستقیم وزیر بهداشت و درمان تعدادی از نیروهای متخصص بومی که مشغول به خدمت در دانشگاه‌های سطح کشور بودند به استان بوشهر انتقال داده شدند و تلاش داریم با شناسایی نیروهای بومی که متعهد به خدمت در بیرون از استان هستند آنها را به بوشهر انتقال دهیم.

وی خبر داد: در مهر ماه سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 107 نفر متخصص برای بیمارستان‌های در سطح استان جذب کنیم و این تعداد جدا از 55 نفر نیروهایی که استخدام رسمی خواهند شد انجام می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: ما در سال جدید تعدادی نیروهای متخصص را برای فوق تخصص و نیروی عمومی نیز برای تخصصی بورسیه کردیم که از بین آنها 10 نفر پزشک عمومی برای کسب تخصص و شش نفر نیز برای دوره فوق تخصصی بورسیه شدند.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول