اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد

نوسازی بیمارستان‌های اردبیل / اعزام 15 آمبولانس به مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: 100 درصد بیمارستان‌های استان اردبیل در آستانه نوسازی و تجهیز مناسب قرار دارد.

نوسازی بیمارستان‌های اردبیل / اعزام 15 آمبولانس به مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پور‌فرضی صبح امروز در نشست اعضای کمکی به حادثه‌دیدگان زلزله اخیر در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: بحث نوسازی بیمارستان‌ها با احداث بیمارستان معوض فاطمی و همچنین تجهیز و نوسازی بیمارستان بوعلی و علوی تحقق عینی پیدا می‌کند.

وی گفت: ما بحث مقاوم‌سازی بیمارستان‌های استان را در سال‌های اخیر با عنایت دولت نهم و دهم جدی گرفتیم به طوری که اخذ مجوز ساخت بیمارستان معوض فاطمی اردبیل و همچنین تاییدیه از هیئت دولت برای نوسازی بیمارستان علوی انتظار داریم هیچ مرکز فرسوده و کهنه بیمارستانی و درمانی را در استان شاهد نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرهای استان بیمارستان‌های جدید یا به بهره‌برداری رسیده و یا در مرحله احداث است که به نظر می‌رسد تا دو سال آینده جشن نوسازی تمام بیمارستان‌های استان را با میانگین عمر کمتر از هفت سال برگزار کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان به وقوع زلزله مهیب در اهر، ورزقان و هریس اشاره کرد و یادآور شد: ما به محض اطلاع‌ یافتن از این حادثه ستادی را در دانشگاه راه‌اندازی کردیم و به سرعت به پایگاه شعبان خود در مسیر مشگین‌شهر – اهر اعلام کردیم تا از این پایگاه امدادی نیرو به اهر اعزام شده تا به کمک حادثه‌دیدگان بشتابد.

پور‌فرضی گفت: بعد از حضور نیروها اطلاع یافتیم که وضعیت در این سه شهرستان نامناسب است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز 15 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس را با کادر مجرب به منطقه اعزام کردیم تا از اولین ساعات وقوع حادثه مصدومان را مداوا کرده و آلام آنها را کاهش دهند.

این مسئول عنوان کرد: ‌تعدادی از مصدومان در محل حادثه مورد مداوا قرار گرفتند اما تعدادی نیز به بیمارستان‌های تبریز، مشگین‌شهر و حتی اردبیل اعزام شده و مورد مداوا قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان به ویژه مشگین‌‌شهر و اردبیل در پذیرش حادثه‌دیدگان خبر داد و افزود: در یک عمل انسان‌ دوستانه با سرکشی به دو روستای همجوار استان اردبیل با استان آذربایجان شرقی که 100 درصد تخریب شده بودند 27 فوتی از زیر آوار بیرون کشیده شد و به ده‌ها نفر مصدوم نیز در قالب اتوبوس آمبولانس امداد‌رسانی شد.

پور‌فرضی بیان داشت: در بروز حوادثی همچون زلزله باید حساب شده عمل کرد که به دلیل ناآشنایی برخی از روستاییان در مقابله با زلزله و رفتن به محل‌های کم حادثه شاهد بودیم که تلفات افزایش یافته که ضرورت دارد اطلاع‌رسانی‌ها به گونه‌ای باشد تا در مناطق زلزله‌خیز شاهد کمترین تلفات باشیم.

وی ادامه داد: تمام نیروهای ما نیز در مراکز بیمارستانی از همان ساعات اولیه در آماده باش کامل به سر می‌برند و ما از پزشکانی که برای حضور در مناطق زلزله‌زده اعلام آمادگی کردند خواسته‌ایم تا با تجهیزات مناسب و در صورت نیاز آماده اعزام بوده و به یاری هموطنان بشتابند.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان تصریح کرد:‌ به همت سازمان نظام پزشکی تمام هزینه‌های روز پزشک به حساب زلزله‌زدگان اهر و ورزقان پرداخت شده است و ما همچنان در آمادگی کامل به سر می‌بریم تا در صورت نیاز به کمک آنها بشتابیم.

ارسال و نصب 2 هزار چادر در مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: ما از همان لحظه اول وقوع زلزله و در کمتر از 45 دقیقه با 30 اکیپ و 20 دستگاه آمبولانس راهی مناطق زلزله‌زده شدیم و بیش از 300 نفر امدادگر جمعیت هلال احمر استان هم اکنون در منطقه آماده ارائه خدمات هستند.

بهرام غیبی یادآور شد‌: در همین ایام 2 هزار چادر نصب شده و اولین مرحله اسکان را نیز شاهد بودیم و چندین محموله را نیز شامل مواد غذایی، برنج و روغن و چای در اختیار حادثه‌دیدگان قرار دادیم.

وی به نیاز ضروری مردم در مناطق زلزله‌زده به آب، نان و خرما اشاره کرد و اظهار داشت: از اهالی استان انتظار می‌رود با همراهی خود به تامین و ارسال این نیازمندی‌ها کمک کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول