اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی انجام می‌شود

برگزاری گرامیداشت روز جهانی مساجد در 700 پایگاه مقاومت بسیج

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی گفت: برنامه گرامیداشت روز جهانی مساجد در بیش از 700 پایگاه مقاومت بسیج مساجد استان برگزار می شود.

برگزاری گرامیداشت روز جهانی مساجد در 700 پایگاه مقاومت بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی، غلام‌رضا علی‌نیا در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مسجد گفت: روز جهانی مساجد، مصادف با 21 آگوست میلادی، روز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها است.

وی افزود: نام‌گذاری این روز در راستای تحکیم و توسعه ارزش‌های اسلامی و تکریم مساجد از سوی کشورهای مسلمان انجام گرفت.

علی‌نیا تصریح کرد: با توجه به نقش اساسی و موثر مساجد در ترویج فرهنگ و تفکر بسیج و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز این روز را روز بسیج مساجد و محلات نام‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه به همین مناسبت سپاه دو برنامه کلی در سطح استان برگزار می‌کند، گفت: این برنامه‌ها شامل گرامیداشت روز جهانی مساجد در بیش از 700 پایگاه مقاومت بسیج مساجد و محلات خراسان‌شمالی و برگزاری روز قشر بسیج مساجد و محلات در مرکز استان است.

‌مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی افزود: برنامه‌ها با هدف تبیین نقش و جایگاه مسجد و بسیج مساجد در جامعه اسلامی، تشریح جنایت‌های صهیونیسم جهانی علیه مسلمانان و تجلیل از خدمتگزاران مسجد و بسیج برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد اعضای بسیج مساجد و محلات در اردوهای 15 روزه جهادی استان، اظهار کرد: از یک هزار و 135 نفر حجم ابلاغی برنامه امسال در راستای کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی، 717 نفر از اعضای بسیج مساجد و محلات از ابتدای سال تاکنون به اردوهای جهادی اعزام شده‌اند.

علی‌نیا حجم ابلاغی اعزام نیرو به اردوهای جهادی یک روزه استان در سال جاری را 16 هزار و 809 نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال 91 تاکنون 6 هزار و 595 نفر از اعضای بسیج مساجد و محلات اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیج مساجد و محلات خراسان‌شمالی بیش از هزار نفر عضو عادی و فعال دارد، افزود: با توجه به اهمیت تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین، به دنبال این هستیم که 100 درصد اعضاء بسیج تا پایان سال جاری در این حلقه‌ها ساماندهی شوند.

‌مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه جوادالائمه(ع) خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر 46 درصد از اعضاء بسیج مساجد و محلات در حلقه‌های صالحین شرکت می‌کنند، افزود: از ابتدای امسال، بیش از یک هزار حلقه صالحین در پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات تشکیل شده است.

وی جذب و آموزش بسیجیان، برگزاری همایش‌های مشترک ائمه جماعات و هیئت امنا و فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج محلات و مساجد، برگزاری مسابقات قرآنی، اردوهای راهیان نور، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری یادواره شهدا و سرکشی از خانواده شهدا و جانبازان را از جمله برنامه‌های اجرایی این نهاد در طی سال جاری عنوان کرد.

علی‌نیا خاطرنشان کرد: از دو هزار و 692 شهید خراسان‌شمالی، دو هزار و 277 شهید متعلق به بسیج محلات و مساجد است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول