اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج محلات و مساجد استان قم عنوان کرد:

استقرار 75 درصد پایگاه‌های بسیج قم در مساجد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج محلات و مساجد استان قم به وجود 841 مسجد در قم اشاره کرد و گفت: بر پایه آماری که به ‌دست آمده 75 درصد پایگاه‌های بسیج قم در مساجد فعالیت می‌کنند.

استقرار 75 درصد پایگاه‌های بسیج قم در مساجد
سیدجواد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ائمه جماعات را از ارکان مهم و اساسی مساجد عنوان کرد و اظهار داشت: نظارت بر امور پایگاه‌های مساجد امری ضروری است و به همین دلیل این مهم به ائمه جماعات مساجد واگذار شده است.
وی در ادامه به ظرفیت بالای روحانیون در پایگاه‌های مساجد اشاره و تصریح کرد: امام جماعت به عنوان سکاندار پایگاه بسیج محلات محسوب می‌شود که پایگاه‌های بسیج مستقر در مساجد را با تیزبینی، درایت و برنامه‌ریزی دقیق به‌ جلو حرکت می‌دهد.
مسئول بسیج محلات و مساجد استان قم با اشاره به تببین برخی از فعالیت‌های بسیج مساجد و محلات سپاه علی بن ابیطالب(ع) پرداخت و تصریح کرد: جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان، دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و پرداخت وام به بسیجیان استان قم از جمله خدماتی است که تاکنون به انجام رسیده است.
وی کمک به ایجاد اشتغال بسیجیان، تأمین جهیزیه برای 277 زوج جوان، برگزاری طرح اسوه بسیجیان، دیدار با مراجع عظام تقلید و برگزاری همایش‌های مختلف را از دیگر فعالیت‌های اخیر بسیج محلات و مساجد استان عنوان کرد.
هاشمی از برگزاری سه همایش با شرکت ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد خبر داد و گفت: این همایش‌ها با هدف رفع موانع و اختلافات برگزار شده است که در این زمینه توانسته‌ایم با برقراری تعامل مناسب با روحانیون مساجد، به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.
وی به تعاملات انجام شده با ائمه جماعات اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون 18 نفر از ائمه جماعات درخواست ایجاد پایگاه بسیج کرده‌اند که در تلاش هستیم این شرایط را برای آنان فراهم کنیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول