اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان:

رویکرد هنری به پزشکان دور از انصاف و مغرضانه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان با بیان اینکه نمک بیشتر فیلم‌های خانوادگی جامعه ما در بیمارستان است، گفت: فیلم‌ها تصویری از پزشک مرفه و دور از اجتماع و پول‌پرست را به نمایش می‌گذارند، در حالی که واقعاً اینگونه نیست.

رویکرد هنری به پزشکان دور از انصاف و مغرضانه است

محسن دالبند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت روز پزشک و با بیان اینکه بیشترین دغدغه پزشکان جامعه دغدغه شغلی است، اظهار کرد: با توجه به تعداد پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها به وضوح دانشجویان نگرانی خود را نسبت به آینده شغلی خود به ما منعکس می‌کنند.

به گفته وی، افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان در همه زمینه‌ها و نیز افزایش تعداد دانشکده‌ها سبب ایجاد نگرانی در زمینه آینده شغلی دانشجویان است.

رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان با بیان اینکه پزشکان یک‌دست نیستند تعدادی درآمد بیشتر و تعدادی نیز درآمد کمتری دارند که این به سوابق و نوع کارشان باز می‌گردد، گفت: رویکرد مردم به یک پزشک سبب توجه دادن به وی می‌شود که در این زمینه ممکن است واقعاً ربطی به تخصصش نداشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم تغییر دیدگاه عمومی نسبت به پزشک، عنوان کرد: نباید درآمد این قشر را خیلی به رخ کشید زیرا تا زمانی که فردی پزشک نباشد متوجه این جایگاه نیست و مسئولیت اجتماعی بر عهده پزشک خیلی بیشتر است.

دالبند افزود: در هر شغلی سروکار مستقیمی با جان مردم احساس نمی‌شود اما پزشکان ارتباط مستقیمی با جان مردم و پاسخگو بودن نسبت به آن و به تبع آن مسئولیت و استرس بیشتری را نیز بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کیفیت زندگی یک پزشک به مراتب پایین‌تر از هر شغل دیگری است، گفت: این قشر دائم در استرس و نگرانی است و سروکارش با آه و ناله‌های مردم است چون انسان سالم به پزشک مراجعه نمی‌کند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان در بخش دیگری از سخنانش ضمن گلایه از جامعه هنری در زمینه عدم بیان جایگاه واقعی قشر پزشکان، ابراز کرد: برخی از برنامه‌ریزها و هنرمندان جامعه ما واقعاً بدون اینکه متوجه باشند کارهایی که می‌کنند چه تبعاتی در اجتماع دارد به یک قشر خاص حمله کرده و آن قشر را در قالب طنز، فیلم، داستان و ... زیر سئوال می‌برند.

وی با بیان اینکه نمک بیشتر فیلم‌های خانوادگی جامعه ما در بیمارستان است، عنوان کرد: در غالب فیلم‌ها تصویری از پزشک مرفه و دور از اجتماع و پول‌پرست به نمایش گذاشته می‌شود در حالی که به واقع اینگونه نیست.

دالبند خاطرنشان کرد: رویکرد هنری سال‌های اخیر در کشور در زمینه پزشکان بسیار دور از انصاف و در خیلی مواقع نیز مغرضانه بوده به گونه‌ای که دید عام را نسبت به پزشکان منفی کرده که این خود به خود در اجتماع پزشکی نیز اثر منفی گذاشته است.

مقصر اصلی منفی شدن دید جامعه به پزشکی، رسانه است

وی ضمن انتقاد از قیاس جایگاه‌های اقشار مختلف جامعه با قشر پزشکی یادآور شد: هیچ کس حق ندارد خودش را با کسی دیگر مقایسه کند بلکه باید در شرایط وی قرار گیرد که در این زمینه دو پزشک با هم قابل مقایسه هستند اما یک پزشک و یک مهندس، معلم و یا... قابل قیاس نیستند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان با بیان اینکه مهران مدیری تا توانست به جایگاه پزشکی لطمه زد، گفت: وی بدون اینکه متوجه باشد بیشترین هجمه را به قشر پزشکان برد که در این راستا شاید هیچ منظوری نداشته یا اینکه دوست داشته دکتر شود و نشده، بالاخره همه عقده‌هایش را روی این جامعه خالی کرد و این قشر را عده‌ای انسان پول‌پرست و ... معرفی کرد.

وی با بیان اینکه در کل دیدگاهی که نسبت به جامعه پزشکی در کشور است را مثبت نمی‌بینم، تصریح کرد: مقصر اصلی این مقوله را نیز رسانه‌ها می‌دانم برای اینکه پزشکان نیز انسان‌های گرفتاری هستند که نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند و رسانه در اختیار کسی دیگر است.

دالبند ابراز کرد: گاه شاهدیم که یک خبرنگار در برهه‌ای از زمان به رشته‌ای از پزشکی بند می‌کند و تا می‌تواند آن را می‌کوبد و همه را زیر سئوال می‌برد و موردی را که مسئله‌ساز شده را در تلویزیون رسانه‌ای می‌کند در حالی که اشتباه برای هر فردی در هر قشری ممکن است رخ دهد و منحصر در حرفه پزشکی نیست.

وی تصریح کرد: ممکن است جراحی هم باشد که بی‌انصافی کند و هزینه اضافی از بیمار دریافت کند که این مورد در همه اقشار و شغل‌ها نیز هست ما نمی‌گوییم همه پزشکان اولاد پیامبران هستند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی همدان در پایان سخنان خود با بیان اینکه پزشکی را نباید از حالت قداستش خارج کرد، گفت: جوسازی‌ها و داستان‌هایی که برخی در زمینه پزشکی به دنبال آن هستند در نهایت به ضرر مردم تمام می‌شود.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول