اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان:

انتظارات بیمار و پزشک در جامعه باید به هم نزدیک شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان گفت: وظیفه رسانه‌ها و کسانی که امر فرهنگ‌سازی جامعه را بر عهده دارند این است که انتظارات گیرندگان خدمت (مردم) و ارائه‌دهندگان خدمت که پزشکان هستند را به هم نزدیک کنند.

انتظارات بیمار و پزشک در جامعه باید به هم نزدیک شوند

صادق صبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت روز پزشک با بیان اینکه سالروز بزرگداشت برجسته‌ترین دانشمند علم پزشکی شیخ‌الرئیس بوعلی سینا، روز پزشک نام نهاده شده، اظهار کرد: این روز بهانه‌ای است تا از زحمات اقشار مختلف جامعه پزشکی که جوانی و عمرشان را در راستای اعتلای سلامت مردم می‌گذارند قدردانی شود.

وی با بیان اینکه روز پزشک یادمانی است برای تلاقی انتظارات مردم، سیاستگذاران جامعه پزشکی و پزشکان در راستای حفظ جامعه‌ای سالم، اضافه کرد: با وجود همه حواشی که برخی اوقات در مورد پزشکان به طور کلی بیان می‌شود اکثریت قریب به اتفاق پزشکان افراد خدوم جامعه هستند.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان با بیان اینکه درگیر شدن با مشکل یک بیمار در راستای حل آن، انرژی بسیاری طلب می‌کند، ابراز داشت: غالب اقشار جامعه نیز قدردان زحمات پزشکان جامعه هستند اگر چه در هر قشر و صنفی ممکن است تعداد معدودی نیز وجود داشته باشند که مطابق انتظار مردم خدمت‌رسانی نکنند.

وی با بیان اینکه وظیفه رسانه‌ها و کسانی که امر فرهنگ‌سازی جامعه را بر عهده دارند این است که انتظارات گیرندگان خدمت (مردم) و ارائه‌دهندگان خدمت که پزشکان هستند را به هم نزدیک کنند، گفت: نفع این نزدیکی و اعتماد متقابل بین مردم و جامعه پزشکی برای مردم است چرا که جامعه پزشکی نیز جدای از مردم نیست و گاهی خود گیرنده خدمات پزشکی می‌شود.

به گفته صبا، اگر اعتماد بین گیرندگان و ارائه‌دهندگان خدمت پزشکی در جامعه به وجود آید، افزایش راندمانی را در راستای ارتقای نظام سلامت در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه روز پزشک به عنوان یک روز سمبلیک برای این قشر انتخاب شده، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی در تلاش است تا از نقطه نظر اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پزشکی خودش را با نیازهای جامعه تطبیق دهد.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان همدان ابراز کرد: امیدوارم که جامعه پزشکی قادر به جلب رضایت هرچه بیشتر مردم باشد تا بر این اساس توقعات منطقی و نیازهای واقعی مردم پاسخ مناسب بدهد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه همیشه توقعات مردمی بر نیازهایشان منطبق نیست و برخی مواقع به لحاظ استرس، مشکل یا بیماری که دارند ممکن است توقعاتی داشته باشند که منطبق بر نیازشان نباشد، تصریح کرد: جامعه پزشکی نیز باید توقعات را منطبق بر نیازهای بیمار بیان و تبیین کند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول