اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز پزشک صورت گرفت

برپایی نمایشگاهی از آثار خطی و چاپ سنگی با موضوع پزشکی

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز پزشک، نمایشگاهی علمی و فرهنگی از آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع پزشکی در تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفت.

برپایی نمایشگاهی از آثار خطی و چاپ سنگی با موضوع پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مهدی قیصری‌نیک، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در نمایشگاه علمی و فرهنگی از آثار خطی و چاپ سنگی با موضوع پزشکی کتاب‌های خطی پزشکی ارزشمندی مانند قانون ابوعلی سینا، فصول‌الحکیم، تقویم الصحه بالاسباب السته، مغنی و اغراض در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: زادالمسافرین، مطلب السوال، مفرح القلوب تقویم الابدان، قانون فی طب، طب الکبری و میزان الطب برخی از کتاب‌های چاپ سنگی با موضوع پزشکی است که در بخشی از این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دارای مجموعه‌ای ارزشمند خطی و چاپ سنگی  منحصربه‌فردی است که مورد توجه بسیاری از نسخه‌شناسان، محققان و علاقه‌مندان به کتب پزشکی داخل و خارج از کشور قرار دارد، افزود: علاوه بر آثار خطی و چاپ سنگی مجموعه ارزشمندی از کتب چاپی مانند طب النبی، طب الرضا(ع)، طب الکبیر، تاریخ پزشکی، گنج سلامتی و فیزیک پزشکی در معرض نمایش عموم قرارگرفته است که از نظر علمی دارای اهمیت فراوان است.

قیصری تصریح کرد: برگزاری سلسله نمایشگاه‌های تخصصی به مناسبت‌های مختلف در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی کمک بزرگی در معرفی این گنجینه منحصربه‌فرد جهان اسلام به دانش پژوهان علاقه‌مندان به آثار علمی، فرهنگی و تاریخی می‌کند.

انتهای پیام/ح30/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول