اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری گلستان:

اقدامی برای قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز روستای زیارت گرگان نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: شاهد هیچ اقدامی از سوی کمیسیون ماده 99 برای قلع و قمع برخی بناهای غیرمجاز در عرصه‌های روستای زیارت گرگان نیستیم.

اقدامی برای قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز روستای زیارت گرگان نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اظهار داشت: این اراضی که توسط فردی بدون مجوز در منطقه "پردیس سیاه رودبار علی‌آبادکتول" تصرف شده بود پس از دو سال کشمکش باز پس گرفته شد.

وی تصریح کرد: این فرد با احداث شهرکی با نام پردیس در منطقه سیاه رودبار زرین‌گل علی‌آبادکتول اقدام به تصرف غیرقانونی این عرصه‌ها کرده بود که پس از اطلاع مسئولان دستگاه قضایی و با پیگیری‌های دادستان مرکز استان این عرصه‌ها به طبیعت بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ارزش این عرصه‌ها را 3 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در گام بعد از آزادسازی این عرصه‌ها، موضوع ساخت و سازهای صورت گرفته در این منطقه نیز به طور جدی پیگیری می‌شود.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با ابراز تأسف از ساخت و سازهای بی‌رویه در روستای زیارت گفت: برخورد با متخلفان در این منطقه بر عهده کمیسیون ماده 99 است که متاسفانه با وجود صدور احکام قلع و قمع برای برخی بناهای غیرمجاز در این عرصه‌ها، شاهد هیچ اقدامی از سوی این کمیسیون نیستیم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان متولی دستگاه قضایی، قاضی شعبه رسیدگی به پرونده‌های مربوط به منابع طبیعی را موظف کرده‌ایم، قلع و قمع بناهای غیرمجاز در  عرصه‌های ملی و جنگلی را در دستور کار خود قرار دهد اما متاسفانه کمیسیون ماده 99 نتوانسته آن طور که شایسته این بخش است عمل کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با ابراز تأسف از تخریب بافت تاریخی و طبیعت روستای زیارت گفت: عمل نکردن برخی دستگاه‌های متولی به وظایف خود بسترساز تسریع در روند تخریب بافت این منطقه شد که اگر چاره‌ای نیندیشیم در آینده نه چندان دور باید شاهد تکرار تلخ زیارت در مناطقی مانند توشن، جهان‌نما، درازنو و دهنه محمدآباد و زرین‌گل علی‌آبادکتول نیز باشیم.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی که در انجام وظایف قانونی خود نسبت به منابع طبیعی کوتاهی می‌کنند هشدار داد در صورتی که نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند علاوه بر برخورد قانونی، اسامی آنان را به مردم اعلام خواهند کرد.

عباس پوریانی دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان نیز در این نشست با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های این شورا برای حفظ منابع طبیعی گفت: تاکنون در مورد پرونده‌هایی که به این شورا ارائه شده است، تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

دادستان مرکز استان افزود: پیگیری و باز پس‌گیری زمین‌های پردیس سیاه رودبار علی‌آبادکتول یکی از مهمترین اقدامات این شورا در استان بوده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ساخت و سازها در گرگان در حال رفتن به سمت توشن است و اگر از هم‌اکنون متولیان امر اقدامی نکنند کنترل آن مشکل خواهد شد.

انتهای پیام/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول