اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر خبر داد

وجود 60 هزار انشعاب غیرمجاز در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر از وجود 60 هزار انشعاب غیرمجاز خبر داد و گفت: علت 99 درصد خاموشی‌های برق در استان بوشهر سرقت تجهیزات برقی است.

وجود 60 هزار انشعاب غیرمجاز در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر سیدرضا رضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران سرقت‌های انرژی و تجهیزات برق را از معضلات جدید بخش برق‌رسانی استان بوشهر ذکر کرد و اظهار داشت: گرانی برق موجب شد تا افرادی دست به سرقت انرژی بزنند و همین امر موجب بروز مشکلاتی برای ما شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس فتوای مراجع عظام سرقت انرژی خلاف و غیر مجاز است تصریح کرد: مردم از نظر فرهنگ عمومی باید متوجه باشند که استفاده از برق غیر مجاز کاری خلاف شرع است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یادآور شد: علت 99 درصد خاموشی‌های برق در استان بوشهر سرقت تجهیزات برقی است.

رضوی بیان کرد: در تنگک‌ها، سرتل و مکان‌هایی که ساخت و ساز غیر مجاز زیاد است شاهد سرقت برق هستیم.

وی عدم پرداخت حق اشتراک برق را از دیگر معضلات برق‌رسانی در بوشهر ذکر کرد و اظهار داشت: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی در مصرف و پرداخت هزینه برق نقش مهمی دارند و باید شرکت توزیع را در این زمینه یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر تاکید کرد: رسانه‌ها باید فرهنگ مصرف صحیح برق و بهره‌مندی قانونی از برق را در جامعه نهادینه کنند.

رضوی از وجود 60 هزار انشعاب غیر مجاز در استان بوشهر خبر داد و گفت: استفاده از انشعابات غیر مجاز در استان به یک معضل برای شرکت توزیع نیروی برق تبدیل شده است.

وی گفت: شرکت توانیر 38 میلیارد تومان اعتبار برای قرائت کنتور از راه دور به استان بوشهر اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر افزود: همچنین برای تبدیل ولتاژ شبکه برق بوشهر از 11 هزار ولت به 20 هزار ولت 4 میلیارد تومان هزینه کردیم که این اقدام از طرح‌های نجات‌بخش در استان بود.

رضوی با بیان اینکه سالانه 3 تا 4 میلیارد تومان از توانیر کمک مالی دریافت می‌کنیم بیان داشت: برای تکمیل طرح تبدیل ولتاژ شبکه برق بوشهر از 11 به 20 هزار ولت، 14 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول