اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی خبر داد

کشف 3 مورد خاک‌برداری غیرمجاز اماکن تاریخی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی گفت: چهار ماه نخست امسال سه مورد خاک‌برداری غیرمجاز اماکن تاریخی آذربایجان‌غربی کشف شده است.

کشف 3 مورد خاک‌برداری غیرمجاز اماکن تاریخی آذربایجان‌غربی

حسین علی‌اکبرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال دو هزار و 863 سرکشی از اماکن تاریخی آذربایجان‌غربی توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام گرفته است.

وی با اشاره به خاک‌برداری‌های غیرمجاز انجام گرفته، افزود: در این مدت سه مورد خاک‌برداری غیر مجاز توسط یگان حفاظت کشف شده است.

علی‌اکبرلو با بیان اینکه در این مدت 11 نفر به جرم حفاری غیرمجاز و دو نفر به جرم قاچاق اشیای تاریخی دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: 19 قلم اشیای عتیقه و باستانی نیز در چهار ماه نخست امسال کشف و ضبط شده است.

علی‌اکبرلو با اشاره به اینکه یک دستگاه فلزیاب غیرقانونی نیز توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی کشف شده، خاطرنشان کرد: در این مدت پنج فقره پرونده قضایی تشکیل و 14 مورد ساخت و ساز غیرقانونی نیز در محدوده میراث فرهنگی استان شناسایی شده است.

وی گفت: اهمیت حفظ میراث فرهنگی اعم از ملی و جهانی بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا بناها و محوطه‌های تاریخی زبان خاموش تاریخ کهن این سرزمین هستند که می‌توانند فضای روشنی از گذشته تاریخی مردمان را به آیندگان ارائه کنند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این مناطق تاریخی که امروز زبان گویای تاریخ هستند، اهمیت به سزایی در کشف حقایق دوران گذشته دارند و به همین خاطر محوطه‌های تاریخی یکی از مناطق مورد علاقه باستان‌شناسان برای جست‌وجو در فرهنگ‌ها و آیین‌ها به شمار می‌روند به طوری که کاوش‌های باستان‌شناسی بدون حضور و تفحص در محوطه‌ها و بناهای تاریخی معنایی ندارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول