اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی:

تردد غیرمجاز در مرزهای شمالی آذربایجان‌غربی غیرممکن شد

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: تردد غیرمجاز در مرزهای شمالی آذربایجان‌غربی به دلیل اتخاذ تدابیر ویژه و افزایش نظارت‌ها غیرممکن شده است.

تردد غیرمجاز در مرزهای شمالی آذربایجان‌غربی غیرممکن شد

شهرام عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در اثر همکاری عشایر، مرزنشینان و مرزبانان تحرکات مرزی تا اندازه قابل توجهی کاهش یافته است به طوری که می‌توان گفت حتی در مرزهای شمالی معضل تردد غیرمجاز به صفر رسیده است.

وی انسداد مرزی در استان به میزان 99 درصد را یک واقعیت محض دانست و گفت: با توجه به اینکه نسبت به ایجاد موانع فیزیکی اعم از ابنیه، ابزارهای الکترونیکی،الکترو اپتیکی و  ... اهتمام شده و از طرف دیگر مرزبانان در نقاط مختلف حضور موثر و توام با هوشیاری دارند مناطق مرزی از امنیت بالایی برخوردار بوده و حتی در برخی نقاط انسداد 100 درصد هم وجود دارد.

عباسی با اظهار به اینکه در سال 1391 نسبت به ایجاد مانع فیزیکی به عبارتی سیم‌خاردارکشی اهتمام خواهد شد، اضافه کرد: در 12 کیلومتر از مناطق مرزی ارومیه این موضوع عملیاتی خواهد شد که این امر نیز در ارتقای سطح امنیت مرزها تاثیر زیادی خواهد داشت.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی همکاری رسانه‌های جمعی در جهت توجیه مرزنشینان را خواستار شد و بیان داشت: ساکنان مناطق مرزی و روستاییان به طور مرتب در جلسات توجیهی شرکت کرده و با قوانین و الزامات سکونت در چنین مناطق آشنا شده‌اند ولی گاه دیده می‌شود در اثر یک سهل‌انگاری و به دنبال آن وقوع تیراندازی یک حادثه تاسف‌بار رقم می‌خورد، از این رو انتظار می‌رود فعالان رسانه‌های جمعی در راستای آگاه‌سازی بیشتر گام بردارند.

وی با اشاره به این موضوع که طرح انسداد مرزی همراه با تامین معیشت مرزنشینان اجرا می‌شود، اظهار داشت: با وجودی که در حراست و نگهبانی از مناطق مرزی دقت عمل زیادی وجود دارد اما روستاییان با رعایت ضوابط و در محدوده تعریف شده نسبت به چرای احشام، کشت گندم و .. مبادرت می‌کنند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول