اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مانده اعتبارات سال 90 تا دو هفته آینده جذب می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: مانده اعتبارات سال 90 در حساب تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس وعده و تعهد مدیران تا دو هفته آینده جذب می‌شود.

مانده اعتبارات سال 90 تا دو هفته آینده جذب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه بررسی جذب اعتبارات مانده سال 90 در استاندار اردبیل اظهار داشت: از رقم 33 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار مانده سال گذشته در حساب دستگاه‌ها یک میلیارد 500 میلیون تومان مربوط به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است که بر اساس اظهارات مدیریت این مجموعه تا هفته آینده این اعتبارات جذب و هزینه می‌شود.

استاندار اردبیل در خصوص اعتبار 500 میلیون تومانی اداره کل نوسازی استان برای احداث 9 مرکز شبانه‌روزی نیز گفت: برای هر کدام از پروژه‌های مدرسه شبانه‌روزی استان اردبیل حدود 55 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است که انتظار می‌رود نسبت به جذب آن نیز اقدام شود.

وی بیان داشت: اداره ورزش  و جوانان استان نیز باید 500 میلیون تومان اعتبار مانده خود را به سرعت جذب کند که بر اساس اظهار نظر مدیریت این مجموعه این اعتبار ظرف هفته آینده جذب می‌شود.

جهاد کشاورزی رکورد دار مانده اعتبار سال 90

این مسئول در ادامه با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان اردبیل با 14 میلیارد و 700 میلیون تومان بیشترین مانده سال 90 را دارد، گفت: 40 درصد اعتبارات مانده مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است و باید تا پایان شهریورماه این اعتبار جذب شود تا اسناد آن برای بررسی بیشتر به مسئولان ذیربط ارجاع شود.

وی بیان کرد: جذب این اعتبارات باید تا تیر ماه انجام می‌شد اما به دلایل نامعلومی تاکنون باقی مانده است که ما از این بابت گله‌مند عملکرد مسئولان جهاد کشاورزی استان اردبیل هستیم.

مدیران جهاد به جای استعفا اعتبار مانده را جذب کنند

صابری ادامه داد: علاوه بر جهاد کشاورزی و امور عشایری 1.5 میلیارد تومان  و منابع طبیعی استان نیز 2 میلیارد و 100 میلیون تومان مانده سال 90 دارند که باید به سرعت جذب شود.

این مسئول با ابراز نارضایتی از عملکرد جهاد کشاورزی استان در مقایسه با استان لرستان که پیش از استانداری آنجا را بر عهده داشته است، گفت: مدیران جهاد کشاورزی به جای استعفا و مصاحبه‌های جنجالی با آمار و ارقام دروغین و بی پایه و اساس اعتبار مانده را جذب کنند و مدام از کمبود اعتبار ناله نکنند.

وی با اشاره به اینکه به مدیران استانی اعلام شده تا در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها حاضر شده و از سهم استان دفاع کنند، تصریح کرد: در این زمینه عده‌ای قصور و کوتاهی کرده اما برخی مدیران به رغم آنکه معلوم بود در سمت‌شان باقی نمی‌مانند سعی وافری کردند تا از سهم دستگاه‌های شهرستانی خود دفاع کنند.

استاندار اردبیل در ادامه به آمار ضد و نقیض معاونان و مدیران میانی استعفا داده جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: شایسته است به جای شعار دادن، به مدیریت توانمند اکتفا کنیم و از این طریق خدمتی ماندگار انجام دهیم.

وی بیان داشت: مدیران جهاد کشاورزی موظف شدند تا بیستم شهریور در دو مرحله نسب به جذب 14 میلیارد و 700 میلیون تومان مانده سال 90 اقدام کنند.

صابری به دستگاه‌های اجرایی آب و فاضلاب شهری، روستایی، شهرک‌های صنعتی، مسکن و شهرسازی و میراث فرهنگی که مدیران آن در جلسه حاضر نبودند توصیه کرد تا طی 10 روز آینده به جذب مانده اعتبارات خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز از عملکرد مجموعه خود به عنوان یکی از  استان‌های برتر کشور در جذب و انجام پروژه‌های عمرانی دفاع کرد و گفت: ریالی از اعتبار جهاد کشاورزی به عنوان استان دیگر برگشت نخورده و بیشتر مباحث مطرح شده شایعه‌ای بیش نیست.

عادل عبد‌ایمانی افزود: تنها دلیل جذب نشدن اعتبار در سال 90 عدم اعلام آمادگی از سوی پیمانکاران برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات آبیاری مدرن است که عامل آن نیز تحریم‌ها و نوسان قیمت، تجهیزات مورد نظر بوده که با انجام مناقصه نهایی تا 20 روز آینده به جذب اعتبار اهتمام داریم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول