اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

33 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در آستانه برگشت

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: 33 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی سال 90 دستگاه‌ها در آستانه برگشت قرار دارد و باید سعی کنیم ریالی از آن به خزانه برنگردد.

33 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در آستانه برگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان و در جمع مدیران اجرایی اظهار داشت: با گذشت پنج ماه از سال 91 هنوز بخشی از اعتبارات عمرانی سال 90 در حساب دستگاه‌ها موجود است و این عملکرد به هیچ وجه قابل قبول و رضایت‌بخش نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر عنایت مجلس در تمدید دو ماهه جمع‌آوری اسناد عمرانی و هزینه‌کرد اعتبارات نبود الان به یقین اعتبار 33 میلیارد و 700 میلیون تومان استان برگشت می‌خورد و عملا کار خاصی نیز در این زمینه نمی‌توانستیم انجام دهیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل یادآور شد؛ با گذشت پنج ماه از سال 91 هنوز این رقم اعتباری در حساب دستگاه‌ها باقیمانده به طوری که 40 درصد رقم یاد شده مربوط به دستگاهی اثر‌گذار است که مدیران آن مدعی هستند این مجموعه با کمبود امکانات روبرو است.

صابری گفت: هزینه نکردن این میزان اعتبار از سوی دستگاه‌های یاد شده اسباب شرمندگی است و ضرورت دارد علل و عوامل آن ریشه‌یابی شده و با پرهیز از شعار و توجیهات بی‌فرجام فکری جدی به جذب این اعتبارات صورت گیرد.

وی ابراز داشت: این نهایت بی‌انصافی است که دستگاه‌های اجرایی پولی در حسابشان باقی بماند و نتوانند کاری از پیش برده و به تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به پیگیری همه مسئولان، دست‌اندرکاران به ویژه ائمه جمعه انتظار می‌رود بدون توجیه خاص موانع و علل جذب نشدن اعتبارات مورد ارزیابی قرار گیرد شاید در مهلت یک ماهه بتوان در یک کار معجزه‌آسا اعتبارات یاد شده را جذب کرده و نسبت به هزینه‌کرد آن اقدام کرد.

صابری افزود: یک ماه باقیمانده تا پایان شهریورماه فرصتی است تا اسناد و مدارک هزینه‌کرد اعتبارات جمع‌بندی شده و تحویل مراجع ذی‌صلاح شود و بعید به نظر می‌رسد با این شرایط فرصت هزینه‌کرد واقعی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: البته بخشی از این اعتبارات مربوط به اعتبارات استانی است ولی بخش عمده‌ای از آن در حیطه اختیارات ما نیست که امکان جابجایی صرفاً در استان نیز میسر نمی‌باشد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دولت این هفته را فرصتی خوب و مناسب برای بازگو کردن و بازنگری در عملکرد‌ مدیران دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و اظهار داشت: هفته دولت بهترین فرصت است تا نقاط ضعف و قوت شناسایی شده و مسیر خدمت‌رسانی با جدیت هموار شود.

صابری تصریح کرد: طبق رسم معمول در هفته دولت همچون دهه فجر پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد که ما در این ایام پروژه‌هایی را افتتاح خواهیم کرد که 100 درصد تکمیل شده و آماده استفاده باشد.

این مسئول تاکید کرد؛ ما پروژه‌هایی را که حتی یک درصد کار آن ‌بر زمین مانده باشد افتتاح نخواهیم کرد و یا مسئولان بخواهند برای جذب رضایت مردم پروژه‌ای را نیمه کاره افتتاح کنند بلکه سعی خواهد شد در این ایام پروژه‌های تکمیل شده واقعی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول