اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران:

شهرک حمل و نقل در بندر امیرآباد احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل وپایانه‌های مازندران گفت: شهرک حمل و نقل در بندر امیرآباد احداث می‌شود.

شهرک حمل و نقل در بندر امیرآباد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجید نصرالله‌نژاد با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در مازندران با تبریک روز خبرنگار به پرسش‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران فارس پاسخ داد.

این مسئول قبل از آغاز نشست رسمی‌اش در دفتر فارس اظهار داشت: قبل از اشتغال در پست مدیریتی، اطلاعات درستی از سختی کار خبرنگاران نداشتم.

* در دوره مدیریتم‌ متوجه سختی کار خبرنگاران شدم

وی تاکید کرد: با توجه به ارتباطی که با خبرنگاران پس از شغل مدیریتی ایجاد شد متوجه سختی کار خبرنگاران شدم و تنها عشق و علاقه می‌تواند فرد را در این شغل ثابت قدم بدارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اعلام اینکه دغدغه‌‌های زیادی در سازمان حمل و نقل پایانه‌های مازندران وجود دارد، تصریح کرد: با کمک خبرنگاران این دغدغه‌ها قابل کاهش است.

* نیاز به همکاری رسانه‌ها‌ داریم

وی با اشاره به اینکه بخشی از وظیفه این سازمان تامین امنیت جانی مردم در جاده‌ها است، تاکید کرد: برای کاهش دغدغه‌های مردم و مسئولان در این بخش نیاز به همکاری رسانه‌ها‌ داریم.

این مسئول تاکید کرد: اداره حمل و نقل و پایانه‌های مازندران برای کاهش دغدغه‌های جدی در سطح جاده‌های استان مازندران از خبرنگاران طلب کمک می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با اشاره به فعالیت سایر ارگان‌های دولتی در سطح کشور بیان داشت: خدمات این سازمان برای حفظ جان مردم است و کیفیت کار سازمان حمل و نقل به نوعی بستگی به حفظ جان مردم دارد.

* ساخت هر پله برقی حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد

وی به ساخت پل‌های عابر پیاده در سطح جاده‌های استان مازندران اشاره کرد و گفت: تعداد پل‌های عابر پیاده سطح استان مازندران حدود 137 پل است و 28 دستگاه پل عابر پیاده نیز در دست ساخت است.

نصرالله‌نژاد در پاسخ به سوال فارس که آیا برای تجهیز پل عابر پیاده برنامه‌ای دارید، گفت: تبدیل پل عابر پیاده به پله برقی هزینه‌بر است.

این مسئول ادامه داد: ساخت هر پله برقی حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد در صورتی که پل‌های عابر پیاده توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود و بخش خصوصی ساخت پل عابر پیاده را به شرط ارائه تبلیغات بر روی پل عابر پیاده، ساخت این پل‌ها را تقبل می‌کند.

* افتتاح پل عابر پیاده مجهز به آسانسور

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از افتتاح پل عابر پیاده مجهز به آسانسور در جلوی بازار ماهی‌فروشان ساری خبر داد و گفت: این پل عابر پیاده با هزینه 20 میلیون تومان ساخته شد و تا 15 روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که چرا به جای پل‌های عابر پیاده که امکان بهره‌برداری از آنها بسیار ضعیف است، ساخت زیرگذر در دستور کار قرار نمی‌گیرد، گفت: وظایف ما در جاده‌های برون شهری ساخت پل عابر پیاده با هزینه‌ای بخش خصوصی است و در این مورد خاص باید اداره راه و شهرسازی تصمیم‌گیری کند.

* ساخت زیرگذر در جاده‌های کناره غیرممکن است

وی یادآور شد: ساخت زیرگذر در جاده‌های شمال مشکلاتی را نیز به دنبال دارد و در برخی مناطق مازندران امکان ساخت زیرگذر وجود دارد ولی در جاده‌های کناره به خاطر حجم بالای آب غیرممکن است.

این مسئول ادامه داد: برای ساخت زیرگذرها باید اداره راه و شهرسازی و شهرداری‌ها اقدام کنند.

نصرالله‌نژاد در ادامه با اعلام اینکه ایمن‌سازی مدرسه منتهی به جاده جزء وظیفه اصلی ما است، اعلام کرد: در این راستا سال گذشته حدود 150 مدرسه مازندران با همکاری استانداری مازندران و از بودجه ملی که در اختیار داشتیم ایمن‌سازی انجام شد.

* مازندران در تلفات عابر پیاده رتبه اول کشور را در اختیار دارد

وی در ادامه به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح جاده‌های مازندران اشاره کرد و گفت: تلفات عابر پیاده در مازندران بسیار زیاد است و به راحتی می‌شود اذعان کرد که مازندران در تلفات عابر پیاده رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

نصرا‌لله‌نژاد تاکید کرد: دلیل اصلی تلفات عابر پیاده سطح استان مازندران به خاطر ساخت و سازه‌‌های غیرمجاز است.

* مجلس برای ساخت و ساز در کنار جاده‌ها مصوبه مشخصی دارد

این مسئول با اشاره به مصوبه مجلس در مورد ممنوع بودن هرگونه ساخت و ساز در کنار جاده‌ها بیان داشت: مجلس برای ساخت و ساز در کنار جاده‌ها مصوبه مشخصی دارد، ولی این مورد در مازندران رعایت نمی‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران در ادامه به موضوع ساخت مجتمع‌های بین راهی در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر 22 مجتمع بین راهی در مازندران در دست بهره‌برداری است و 23 مجتمع نیز در دست ساخت است.

وی در ادامه با اعلام اینکه ساخت مجتمع‌های بین راهی در مازندران به کندی پیش می‌رود، اضافه کرد: با توجه به حمایت دولت، با وجود ساخت و سازهای غیرمجاز در کنار جاده‌ها و وجود رستوران‌ها و مراکز خدماتی بدون برنامه، سرمایه‌گذار در احداث مجتمع‌های بین راهی رغبتی ندارد.

* ساخت و سازهای کنار جاده‌ای نیز در حال گسترش است

این مسئول دلیل عدم رغبت سرمایه‌گذاران برای ساخت مجتمع‌های بین راهی را عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح جاده‌های استان مازندران عنوان کرد و گفت: تعدادی از مجوزها توسط میراث فرهنگی و شرکت نفت صادر شد و در حال حاضر نیز ساخت و سازهای کنار جاده‌ای نیز در حال گسترش است.

نصرالله‌نژاد ادامه داد: با وجود حمایت‌های تسهیلاتی از سرمایه‌گذاران به خاطر وجود ساخت و سازهای غیرمجاز، سرمایه‌گذار برای بازپرداخت وام دچار مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز بدون استعلام از اداره راه ساخته شد و تعدادی مجوز نیز توسط میراث فرهنگی بدون استعلام از اداره راه صادر و ساخته شد.

 

* مازندران در ساخت و سازهای غیرمجاز شاخص است

این مسئول ادامه داد: در صورت رصد عملکرد رستوران‌های بین راهی مشخص می‌شود که هر رستوران بین راهی طی 10 سال 10 تا کشته ناشی از تصادف به خاطر ایمن نبودن محل احداث داشت.

نصرالله‌نژاد تاکید کرد: مازندران در ساخت و سازهای غیرمجاز شاخص است و برای ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز نیاز به 20 سال فرصت است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد وجود شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل در مازندران گفت: برای ایجاد شرکت حمل و نقل نیاز به 2 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی یادآور شد: با توجه به هزینه‌بر بودن احداث شرکت‌های بین‌المللی شش شرکت حمل و نقل باربری طی دو سال در بندر امیرآباد حضور یافتند.

* شرکت‌های حمل و نقل باربری در بندر امیرآباد مناسب‌‌تر شد

این مسئول ادامه داد: وضعیت شرکت‌های حمل و نقل باربری در بندر امیرآباد به لحاظ در اختیار داشتن امکانات نسبت به پنج سال پیش بسیار مناسب‌تر شد.

نصرالله‌نژاد از ایجاد دو شهرک حمل و نقلی در بندر امیر آباد بهشهر خبر داد و گفت: موافقت اصولی یکی از شرکت‌های حمل و نقل برای احداث در زمین 11 هکتاری صادر شد.

* 6 شرکت حمل و نقل جدید در بندر امیرآباد

وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار فارس مبنی بر حمل 80 درصد بار بندر امیرآباد توسط یک شرکت و چرایی این موضوع بیان داشت: این گلایه یک زمانی وجود داشت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران اضافه کرد: در یک مقطع زمانی شورای تامین بهشهر تصمیم گرفت که شرکت حمل و نقل جدیدی در بهشهر به خاطر تصادفات ایجاد نشود.

این مسئول عنوان کرد: به خاطر این اقدام، نوعی انحصارطلبی برای شرکت‌های فعال در بندر امیر آباد ایجاد شده بود و حتی شرکت‌های فعال در امیرآباد اقدام به افزایش کرایه تا 40 درصد را انجام داده بودند.

وی گفت: با اقدامات انجام شده، شورای تامین نیز قانع شد و از سال 88 تاکنون با حضور شش شرکت حمل و نقل جدید همان شرکت‌ها در حال حاضر حتی 40 درصد بار موجود در امیرآباد را نیز حمل نمی‌کنند.

* شهرک حمل و نقل در بندر امیرآباد

نصرالله‌نژاد تاکید کرد: با ایجاد شهرک حمل و نقل در بندر امیرآباد وضعیت حمل بار در بندر امیرآباد نیز بهتر می‌شود.

این مسئول درباره افزایش نرخ کرایه‌های بین شهری در مازندران ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نرخ کرایه‌های بین شهری حدود 10 درصد افزایش داشت، ولی با توجه به افزایش قیمت‌های جانبی و نگهداری خودرو هنوز فشارهای زیادی بر روی رانندگان است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران با بیان اینکه رانندگان بین شهری در مازندران «آموزش‌دیده» هستند از حضور رانندگان مسافربر شخصی در سطح مازندران گلایه کرد و افزود: برای ساماندهی خودروهای شخصی مسافربر نیاز به همکاری پلیس است.

* ساماندهی خودروهای فرسوده در مازندران

وی در ادامه به موضوع ساماندهی خودروهای فرسوده در مازندران اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای ساماندهی خودروهای فرسود اعتبارات مناسبی داشتیم.

این مسئول با اشاره به قانون برنامه پنج ساله برای ساماندهی خودروهای فرسود یادآور شد: بر اساس برنامه عمر متوسط برای خودروهای سواری مسافربر هفت سال، میانگین عمر اتوبوس حدود 11 سال و کامیون و اتوبوس حدود 26 سال در نظر گرفته شد.

* مشکلات یک واحد تولیدی در جاده کندوان پیگیری می‌شود

خبرنگار فارس در مورد مشکلاتی که برای یک شرکت تولیدی در جاده کندوان پیش آمد اصل قضیه را از نصرالله‌نژاد جویا شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اسای برنامه‌ریزی شورای ترافیک کشور، عبور کامیون و کامیونت در محور کندوان ممنوع است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران متذکر شد: پیشنهاد این است که این شرکت برای ادامه فعالیتش از دیگر محورهای استان استفاده کند.

نصرالله‌نژاد در پایان اذعان داشت: برای رفع این مشکل، استاندار مازندران نامه‌های متعددی به مسئولان کشور نوشت که حل این موضوع در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.

=========================

گفت‌وگو از جاوید عباسی و جابر معافی

===================

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول