اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش حمل و نقل گیلان:

فعالان حمل و نقل گیلان آموزش حقوق شهروندی می‌بینند

خبرگزاری فارس: مسئول آموزش بخش خصوصی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از آموزش حقوق شهروندی فعالان حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد.

فعالان حمل و نقل گیلان آموزش حقوق شهروندی می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی بصیری صبح امروز در حاشیه برگزاری نخستین دوره آموزشی مهمانداران اتوبوس‌های گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش رکن توسعه حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 7 هزار نفر از شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان در دوره‌های آموزشی بدو و ضمن خدمت شرکت کرده‌اند، افزود: رانندگان، کمک‌رانندگان، مدیران و متصدیان شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل استان بیش از 150 هزار نفر ساعت آموزش را پشت سر گذاشته‌اند.

مسئول آموزش حمل و نقل گیلان از فعالیت 281 شرکت حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر در گیلان خبر داد و گفت: از این تعداد، 160 شرکت و موسسه در حوزه کالا و 121 شرکت و موسسه در حوزه مسافری گیلان فعال هستند.

وی ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را از محورهای اصلی برنامه‌های سال جاری حمل و نقل و پایانه‌های گیلان دانست و افزود: آموزش راهبران مهم‌ترین وسیله برای ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی است.

بصیری درباره ویژگی‌های صنعت حمل و نقل جاده‌ای گیلان ابراز کرد: گیلان به دلیل شرایط منحصر به‌فرد حمل و نقلی از جمله وجود مرز زمینی و دریایی، واقع شدن در مسیر کریدور شمال‌ـجنوب، موقعیت توریستی و گردشگری، تراکم نسبی جمعیت، نزدیکی شهرها و روستاها و تراکم شهرها از موقعیت ویژه و ممتازی در بخش حمل و نقل برخوردار است.

وی نقش آموزش رانندگان را در افزایش کارایی آنها و بهبود سیستم حمل و نقل جاده‌ای تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: ارتقای آگاهی عمومی و توان تخصصی و مهارت‌های شاغلان بخش حمل و نقل جاده‌ای از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی در گیلان است.

این مسئول هدف اصلی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان را تامین آسایش و ایمنی تمام افرادی دانست که از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مسافران، فرهنگ‌سازی و تغییر و بهبود نگرش مسئولان نسبت به این امر در دستور کار قرار دارد زیرا مسافران ارباب رجوع رانندگان و مدیران شرکت‌های مسافری بوده و تکریم آنها لازم است.

بصیری با اشاره به ضرورت آموزش رانندگان اظهار کرد: آموزش اخلاق حرفه‌ای، کارها و وظایف رانندگان و پرسنل شرکت‌های مسافری موجب جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، افزایش ایمنی حمل و نقل مسافر، رشد روزافزون حمل و نقل جاده‌ای، رقابت شرکت‌های حمل و نقل، شناسایی جایگاه واقعی رانندگان در جامعه و استاندارد بودن طرز برخورد با مسافران می‌شود.

وی رعایت حقوق مسافر را از الزامات رانندگان، کمک رانندگان و متصدیان شرکت‌های مسافربری عنوان کرد و گفت: فعالان حمل و نقل جاده‌ای گیلان در دوره‌های آموزشی حقوق شهروندی را نیز آموزش می‌بینند.

مسئول آموزش حمل و نقل گیلان، حقوق شهروندی را اساس و پایه اجتماع دانست و یادآور شد: رعایت آن می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد بنابراین اگر حقوق شهروندی سرلوحه امور قرار گیرد جامعه به طرف جامعه ایده‌آل از نظر فرهنگی و اجتماعی پیش می‌رود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول