اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان:

تحریم تاثیری در صنعت حمل و نقل نداشته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه صنعت حمل و نقل کشور در مقابل تحریم‌ها هوشمندانه عمل می‌کند، گفت: تحریم‌ها تاثیری در این صنعت نداشته است.

تحریم تاثیری در صنعت حمل و نقل نداشته است

سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، الزام درج شناسه ملی در بارنامه‌ها، استفاده بیش از پیش مردم از حمل و نقل عمومی در سفرهای برون‌شهری، تبلیغات کالای ایرانی در صنعت حمل و نقل از جمله راهکارهای اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل عمومی است.

وی با بیان اینکه 281 شرکت حمل و نقل جاده‌ای گیلان با ارتقای سطح خدمت به مردم می‌توانند شتاب توسعه این صنعت در استان را سرعت بخشند، افزود: باید تلاش کنیم مردم بیشتر به طرف حمل و نقل عمومی روی آورند تا در مصرف سوخت کشور شاهد صرفه‌جویی چشمگیری باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: صنعت حمل و نقل جاده‌ای استان از ظرفیت بالای فرهنگی و ترویجی برخوردار بوده و باید تلاش شود با استفاده از این ظرفیت ویژه، اقتصاد مقاومتی برای مردم بیش از پیش تبیین شود.

وی با اشاره به بهره‌برداری تبلیغاتی از جاده‌ها، تصریح کرد: شرکت‌ها و کانون‌های طرف قرارداد با اداره‌ کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان برای تبلیغات کالای ایرانی و ترغیب بیش از پیش مردم می‌توانند از حاشیه راه‌ها استفاده کنند.

علیپور با تاکید بر اشتغالزایی پایدار در صنعت حمل و نقل جاده‌ای گیلان، گفت: حدود 30 هزار نفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای گیلان شاغل هستند.

وی با بیان اینکه تحریم غرب را به فرصت تبدیل می‌کنیم، بیان کرد: تحریم تاثیری در صنعت حمل و نقل نداشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان افزود: شریان حیاتی اقتصاد کشور وابسته به صنعت حمل و نقل بوده و این صنعت در مقابله با تحریم‌ها با رویکردی منطقی و هوشمندانه تهدیدها را فرصتی جدی برای توسعه پایدار حمل و نقل می‌داند.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل در برابر تحریم‌ها هوشمند و کارشناسی عمل می‌کند، تصریح کرد: ایران امن‌ترین کشور دنیا برای ترانزیت کالا است.

علیپور حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را مهم‌ترین اصل در اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی با مصرف کالای ایرانی است.

وی مدل اقتصاد مقاومتی را شیوه اسلامی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی موجب شکوفایی و تقویت نظام اقتصادی کشور می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: الزامات اقتصاد مقاومتی عدم وابستگی به بیگانگان و حمایت از تولیدات داخلی بوده و باید موانع تولید و سرمایه‌گذاری در کشور برداشته شود تا مردم بتوانند اداره امور اقتصادی کشور را بیش از پیش به دست گیرند. 

وی تبیین و معرفی شیوه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی توسط نخبگان جامعه به مردم را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: مردم با مدیریت الگوی مصرف، جهاد اقتصادی، جلوگیری از اسراف، ایجاد تعاونی‌های تولیدی و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان باید در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های دشمن تلاش کنند.

 

تبیین اقتصاد مقاومتی در دوره‌های آموزشی حمل و نقل گیلان

علیپور با اشاره به برگزاری دوره‌های بدو و ضمن‌خدمت برای فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای استان متذکر شد: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اداره‌های پیشرو در اجرای آموزش بخش حمل و نقل کشور است.

وی افزود: در سال جاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت حمل و نقل گیلان و راهکارهای اقتصاد مقاومتی برای شرکت کنندگان تبیین می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه سالانه بیش از 20 هزار نفرساعت در گیلان دوره آموزشی حمل و نقل را می‌گذرانند، یادآور شد: این امر فرصت خوبی برای انتقال معلومات جدید به رانندگان، کمک‌رانندگان، متصدیان و مدیران شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای گیلان است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول