اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آینده ناشفاف سیستم حمل و نقل عمومی شهر میناب

خبرگزاری فارس: شهردار میناب در حالی بر حل مشکلات و توسعه سیستم حمل و نقلی این شهر تاکید دارد که طی سال‌های اخیر شهروندان همواره از این بخش اظهار نارضایتی‌های متعددی داشته‌اند.

آینده ناشفاف سیستم حمل و نقل عمومی شهر میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق مرکز هرمزگان، این شهر همواره از سیستم ناکافی و نامناسب حمل و نقلی عمومی رنج برده است، عدم ثبات مدیریتی در عرصه مدیریت شهری میناب طی سال‌های اخیر بر روی سیستم حمل و نقلی عمومی نیز تاثیرات نامطلوبی گذاشته است.

با ثبات مدیریت در راس شهرداری میناب، به نظر می‌آید در این راستا مسئولان شهری در پی بهسازی و بهینه‌سازی سیستم حمل و نقلی این شهر تاریخی هستند.

محسن حسین‌پور شهردار میناب ظهر امروز در دیدار با جمعی از رانندگان مینی‌بوس‌های درون شهری میناب که به بررسی مهم‌ترین مسائل و مشکلات این رانندگان اختصاص داشت، اظهار داشت: موضوع حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین موارد دارای اولویت در سطح شهر است که بایستی بدون هیچگونه مشکلی به ارائه خدمت به تمامی شهروندان در تمام نقاط سطح شهر بپردازد و کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی با به اینکه شهروندان از نزدیک با موضوع حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند، تاکید کرد: ضرورت توجه به این بحث بیش از پیش بایستی مورد توجه قرار گیرد و این امر نیز با مشارکت تمامی دارندگان وسایل نقلیه عمومی امکان‌پذیر است.

به گفته شهردار میناب باید با برنامه‌ریزی و به‌کارگیری مینی‌بوس‌های سطح شهر در کنار تاکسی‌‌های موجود، موضوع حمل و نقل عمومی در تمامی سطح شهر برقرار باشد و محدود به یک یا چند نقطه خاص در سطح شهر نباشد.

حسین‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم وجود پارکینگ‌های مناسب در سطح شهر میناب احداث پارکینگ و مدیریت صحیح پارکینگ‌های در سطح شهر را از مهم‌ترین اولویت‌های حمل و نقل همگانی شهرداری دانست.

وی گفت: پیگیری در این راستا باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

این مسئول شهری، در همین راستا پیشنهاد واگذاری مدیریت پارکینگ‌های سطح شهر را به سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری میناب را ارائه کرد.

هرچند که در این نشست ایجاد ایستگاه‌های تاکسی و مینی بوس در طول مسیر و نقاط مختلف شهر، ایجاد ایستگاه و پارکینگ در ابتدای مسیر ماشین‌آلات حمل و نقل عمومی و همچنین ایجاد تعاونی ویژه رانندگان حمل و نقل و هماهنگی با شرکت نفت در راستای تسریع در سوخت‌گیری خودروهای عمومی مورد تاکید مسئولان شهرداری میناب و تاکسی‌داران و مینی‌بوس‌داران قرار گرفت، اما آنچه که در حال حاضر محرز این است که کمتر شهروند مینابی به حداقل در کوتاه مدت امیدی به بهبود شرایط موجود در حوزه حمل و نقل عمومی این شهر دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی میناب به عنوان دومین شهر بزرگ هرمزگان پس از بندرعباس در حاضر سازمان از 150 دستگاه تاکسی و 18 دستگاه مینی‌بوس برخوردار است که زیر نظر واحد حمل و عمومی شهرداری مدیریت و نظارت می‌شود.

طی سال‌های اخیر همواره گلایه‌ها و شکایات از نبود سیستم حمل و نقل عمومی مناسب در برخی از نقاط این شهر از طرف شهروندان مطرح بوده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول