اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله سبحانی

اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم با حضور آیت‌الله سبحانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مراسم اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، شامگاه شنبه با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی یکی از مراجع عظام تقلید، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه (س)، علی‌اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سوم سیما، بهرام محمدی‌نیا مدیرکل صداوسیمای مرکز قم، قاریان قرآن کریم و اقشار مختلف جامعه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط یزدان‌پناه از قاریان بین‌المللی کشور، آیت‌الله جعفر سبحانی به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) به دلیل برگزاری جلسات قرآن کریم اظهار کرد: دولت‌های غربی و دولت‌هایی که با قرآن مبارزه می‌کنند اگر می‌توانستند میلیاردها پول خرج می‌کردند تا این معجزه را از اختیار مسلمانان سلب کنند که البته با عنایت خداوند هر مقدار برخلاف قرآن هزینه کنند، نمی‌توانند این معجزه را از مسلمانان جدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانانی که با قرآن مأنوس می‌شوند کمتر گناه می‌کنند اضافه کرد: اگر می‌خواهیم فساد در جهان از بین برود و هزاران شبکه ماهواره‌ای جوانان را آلوده و منحرف نکنند، باید فرهنگ قرآن را ترویج و گسترش دهیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه دنیا و منتقدان هنگامی که مشاهده می‌کنند کودکان و نوجوانان حافظ و قاری قرآن هستند از مواضع خود عقب‌نشینی می‌کنند خاطر نشان کرد: آموزش قرآن کریم از دوران کودکی ضرورت دارد.

سبحانی افزود: برگزاری جلسه ترتیل‌خوانی قرآن کریم، موجب آبرو و اعتبار انقلاب و کشور می‌شود.

در ادامه این مراسم و پس از اجرای گروه تواشیح الغدیر، بهرام محمدی‌نیا در جایگاه حاضر شد و با اشاره به اینکه آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی در سراسر جهان مطرح شده است خاطر نشان کرد: برگزاری این آئین، به تمام دنیا نشان داد، مکتب تشیع اگر عشق به اهل بیت (ع) دارند، به قرآن هم پایبند بوده و این فرهنگ ناب را در مقدس‌ترین مکان‌ها در حرم کریمه اهل بیت (ع) با حضور هزاران عاشق برگزار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی در ابعاد کشوری و بین‌المللی بهار قرآن را ترویج کرد خاطر نشان کرد: واقعا ماه مبارک رمضان، بهار قرآن برای ملت عزیز ایران بود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با تاکید بر اینکه 200 برنامه به طور مستقیم در ماه مبارک رمضان به همت این مرکز در رسانه ملی روی آنتن رفت خاطر نشان کرد: حرم حضرت معصومه (س) در فعالیت‌های قرآنی حرف اول را می‌زند.

در پایان این مراسم از قاریان قرآن و بخشی از عوامل برگزاری آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) با ارائه لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول