اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم:

آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم، در دنیا الگو شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صداوسیمای مرکز قم گفت: آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی در سراسر جهان مطرح شده است.

آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم، در دنیا الگو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بهرام محمدی‌نیا شنبه شب در مراسم اختتامیه آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که با حضور گسترده اهالی قرآن در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید فطر بر تمام مسلمانان جهان اظهار کرد: برگزاری جلسه ترتیل‌خوانی قرآن کریم از مصادیق آیه 261 سوره بقره است.

وی با تاکید بر اینکه امسال، پنجمین سالی است که برگزاری ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) از رسانه ملی برای مردم سراسر کشور و خارج از کشور پخش می‌شود تصریح کرد: پس از پخش برگزاری آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم از رسانه ملی، هزاران جلسه به این شکل در سراسر کشور و در دنیا برگزار شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با اشاره به اینکه آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم حضرت معصومه (س) به عنوان الگویی در سراسر جهان مطرح شده است خاطر نشان کرد: برگزاری این آئین، به تمام دنیا نشان داد، مکتب تشیع اگر عشق به اهل بیت (ع) دارند، به قرآن هم پایبند بوده و این فرهنگ ناب را در مقدس‌ترین مکان‌ها در حرم کریمه اهل بیت (ع) با حضور هزاران عاشق برگزار می‌کند.

محمدی‌نیا با تاکید بر اینکه اکنون در دنیا شیعه به علاقه‌مندی و انس با کتاب خدا شناخته می‌شود اضافه کرد: عتبات عالیات و مقبره امام‌زادگان کشور نمونه‌هایی هستند که از آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم در حرم کریمه اهل بیت (ع) الگو گرفته و روزانه مشتاقان بسیاری را با این کتاب الهی انس می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان بهار قرآن است تصریح کرد: ماه مبارک رمضان سال جاری از لحاظ توسعه قرآنی در سطوح مختلف نظیر نداشت و واقعا در عمل، بهار قرآن بود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با تاکید بر اینکه بی‌دلیل نبوده که مقام معظم رهبری به جوانان می‌بالد خاطر نشان کرد: جوانان و نوجوانان بسیاری از برنامه‌های قرآنی استقبال کردند.

محمدی‌نیا با اشاره به اینکه در برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان صحنه‌های جالبی رقم خورد اضافه کرد: آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که با حضور نوجوانان صبح‌ها در حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار می‌شد، در سال‌های آینده الگو و موجب افزایش عشق و علاقه در جوانان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی در ابعاد کشوری و بین‌المللی بهار قرآن را ترویج کرد خاطر نشان کرد: واقعا ماه مبارک رمضان، بهار قرآن برای ملت عزیز ایران بود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حکم رئیس صداوسیما توجه به دین، اخلاق، امید و آگاهی را تاکید کرده‌اند افزود: رسانه ملی با پخش آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم به ترویج فرهنگ قرآنی و دینی پرداخت.

محمدی‌نیا با تاکید بر اینکه قاریان قرآن کریم در آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه (س) جزو بهترین‌ها در کشور هستند اظهار کرد: برگزاری این آئین در حرم کریمه اهل بیت (ع) به دلیل اینکه در شهر عش آل محمد (ص) است، نسبت به برگزاری این طرح در مکان‌های دیگر برتری دارد. 

وی با اشاره به اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران 58 شبکه تلویزیونی و 62 شبکه رادیویی دارد که به 32 زبان دنیا برنامه پخش می‌کند تصریح کرد: در تمام شبکه‌های رسانه ملی توجه و ترویج به فرهنگ قرآنی مشهود بود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز قم با تاکید بر اینکه 200 برنامه به طور مستقیم در ماه مبارک رمضان به همت این مرکز در رسانه ملی روی آنتن رفت خاطر نشان کرد: حرم حضرت معصومه (س) در فعالیت‌های قرآنی حرف اول را می‌زند.

محمدی‌نیا با اشاره به اینکه بحث تفسیر قرآن آیت‌الله مکارم‌شیرازی مخاطبان بسیاری داشت اضافه کرد: برگزاری تفسیر قرآن در کنار آئین ترتیل‌خوانی قرآن کریم موجب توجه به علوم باطنی این کتاب الهی شد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول