اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد

تربیت بیش از 8 هزار حافظ قرآن در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از تربیت 8 هزار و 176 حافظ قرآن این استان در سال جاری خبر داد.

تربیت بیش از 8 هزار حافظ قرآن در گیلان

حجت‌الاسلام ولی عادلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظ قرآن اظهار کرد: سهم سال 91 گیلان تربیت 8 هزار و 176 نفر است که تاکنون حدود 50 درصد از این مقدار ثبت نام کرده‌اند و بقیه نیز به‌زودی ثبت نام می‌کنند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری در کشور باید 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم گفت: طرح تربیت حافظ قرآن از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

مدیر کل اوقاف گیلان با تصریح بر اینکه در سال‌های 91 تا 94 باید 3 هزار و 270 حافظ قرآن در گیلان تربیت شوند، یادآور شد: سهم امسال گیلان 8 هزار و 176 نفر است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سه گروه سنی متفاوت خاطرنشان کرد: در گروه سنی هفت تا 12 سال تنها جزء سی‌ام قرآن کریم توسط شرکت کنندگان حفظ می‌شود.

عادلی افزود: در این طرح گروه سنی 12 تا 18 سال جزء اول و سی‌ام و گروه سنی 19 سال به بالا نیز جزءهای یک، دو و 30 قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

وی محل ثبت نام در طرح تربیت حافظ قرآن را اداره‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و مراکز قرآن بقاع متبرکه فعال دانست و اذعان کرد: در این طرح از کمک اساتید و حافظان قرآن گیلان استفاده می‌شود.

وی قرار دادن استفاده از امکانات و ظرفیت بقاع متبرکه استان را در راستای پر کردن اوقات فراغت جوانان برشمرد و خاطرنشان کرد: از ظرفیت جوانان و دانش‌آموزان نیز برای تبدیل بقاع استان به قطب فرهنگی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول