اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

کمک ‌به زلزله‌زدگان بیانگر اتحاد است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ارومیه گفت: کمک به زلزله‌زدگان اخیر بیانگر اتحاد و یک‌دلی ملت شریف ایران است.

کمک ‌به زلزله‌زدگان بیانگر اتحاد است

حجت‌الاسلام محمد فخری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از نخستین ساعت‌هایی که خبر وقوع زلزله در اهر، ورزقان و هریس را به مناطق مختلف کشور مخابره کردند، سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی به آن خطه سرازیر شد که این موضوع نشان‌دهنده عمق همدلی و همراهی اقشار مختلف با زلزله‌زدگان است.

وی تصریح کرد: زلزله‌ای که در اهر، ورزقان و هریس رخ داد متاسفانه کشته‌ و مجروحانی در برداشت که برای تسلی‌خاطر بازماندگان و التیام یافتن مصدومان باید بیش از بیش تلاش کرده و به انحای گوناگون کمک‌رسانی شود.

فخری با بیان اینکه برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زده‌ها مردم و دولت اسلامی تاکنون مضایقه نکرده‌اند، اضافه کرد: تا جایی که در توان بوده این خانواده‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند، به طوری که برای بازگرداندن آنها به زندگی عادی، در امور گوناگون اعم از درمان و تامین مسکن برنامه‌ریزی شده است.

وی از مردم این استان برای حضور یافتن در صحنه و ارسال اقلام اهدایی قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه استان ما منطقه فوق قرابت جغرافیایی دارد، این موضوع منجر به نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر نیز شد به طوری که از نخستین لحظه‌های اطلاع یافتن از وقوع این بلای طبیعی، کمک‌های خود را به منطقه زلزله‌زده ارسال کردند.

امام جمعه موقت ارومیه وجود روحیه کمک به همنوعان در مردم را برگرفته از دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزه‌های دینی و تفکر اسلامی بین ملت کشور ما ریشه دوانده است، در زمان وقوع چنین بلایای طبیعی سعی می‌کنند برای کمک کردن و زیرپوشش قرار دادن افراد مصیبت‌دیده از یکدیگر پیشی بگیرند.

فخری خاطرنشان کرد: برای اینکه ساکنان مناطق مذکور بار دیگر طعم زندگی شیرین را بچشند، باید همه آحاد جامعه در راستای احیای این مناطق و ساخت و‌ساز مجدد آن اهتمام کنند به طوری که تجربه نشان داده است در چنین مواقعی مردم به هیچ عنوان برادران و خوارهران خود را تنها نمی‌گذارند.

امام جمعه موقت ارومیه به برکات حضور مقام معظم رهبری در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور رهبری در کنار خانواده‌های مصیبت‌زده موجب بهبود روحیه آنها شده و از رنج و محنت آنها به اندازه قابل توجهی کاسته است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول