اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

استفاده از امکانات کلانشهرها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بهره‌مندی مناطق زلزله‌زده از امکانات کلانشهرها برای بازسازی روستاهای آسیب‌دیده خبر داد.

استفاده از امکانات کلانشهرها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، علی‌اکبر آقایی صبح امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه بررسی مشکلات زلزله‌زدگان نیاز اصلی مناطق زلزله‌زده را ساخت اماکن دائمی برای زلزله‌زدگان اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با مشارکت خیران مسکن‌ساز و مدرسه‌ساز و حمایت تشکل‌های مردمی مدارس، مساجد، مکان‌های عام‌المنفعه و اماکن عمومی مناطق آسیب‌دیده را با مشارکت خیران بازسازی و نوسازی کنیم.

وی افزود: مجلس آمادگی دارد که در متمم بودجه 91 اگر نیاز به اعتباری بیشتر برای مناطق آسیب‌دیده باشد در قالب طرح و یا لایحه حمایت کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در بازدیدی که از منطقه زلزله‌زده اهر و هریس داشتیم، اقدامات لازم برای استقرار موقت به اتمام رسیده و سرویس‌های بهداشتی، حمام صحرایی، اکیپ بهداشتی و درمانی و اقدامات زیربنایی در مناطق زلزله‌زده مهیا شده است و تلاش داریم برای سرعت‌بخشی به برنامه‌های بازسازی با تزریق و افزایش ماشین‌آلات جدید راهسازی به امکانات موجود از طریق اکیپ‌های راه و ترابری استان در روند بازسازی تسریع شود.

*حضور ستاد بحران در مناطق زلزله‌زده کمرنگ است

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی دو ضرورت مهم در مناطق زلزله‌زده را تا رسیدن فصل سرما اسکان افراد و احشام برشمرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا با هماهنگی‌های لازم و پشتیبانی رئیس مجلس در روند اجرایی تسریع کند.

وی گفت: حضور ستاد بحران استان در مناطق زلزله‌زده بسیار کمرنگ بود و باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول