اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان ورزقان:

زلزله به تمام مراکز بهداشتی روستایی ورزقان آسیب جدی وارده کرده است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورزقان گفت: تمام مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت روستایی ورزقان در زلزله شش ریشتری آسیب جدی دیده‌اند.

زلزله به تمام مراکز بهداشتی روستایی ورزقان آسیب جدی وارده کرده است

 محمد میرزاپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان اظهار کرد: تمام خانه‌های بهداشت روستایی و مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شبانه‌روزی شهری در اثر زلزله اخیر آسیب جدی دیده‌اند.

وی افزود: به دنبال حادثه وقوع زلزله اکیپ امدادی و درمانی شبکه بهداشت که متشکل از تمام کادر بهداشتی است به یاری مصدومان و حادثه‌دیدگان در روستاهای شهرستان شتافتند.

میرزاپور ادامه داد: بعد از حادثه زلزله بلافاصله 80 تیم بهداشتی با 127 نفر بهورز برای ارائه خدمات به مردم روستائیان زلزله‌دیده اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 19 تیم پزشکی شامل پزشک، ماما، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و  بهداشت روان از نخستین روز حادثه در درمانگاه‌ها و روستاها مشغول ارائه خدمات هستند.

میرزاپور گفت: در کنار تیم‌های بهداشتی و روانی 11 تیم بهداشت روان به منظور حمایت‌های روانی و روحی از زلزله‌زدگان در روزهای آتی که احتمال افزایش آن وجود داشت در روستاهای شهرستان مستقر و آماده ارائه خدمت هستند.

وی افزود: از اولین روز حادثه 66 هزار و 25 متر مربع محیط در شهرستان توسط کارشناسان شبکه بهداشت سمپاشی شده تا مردم از گزند و اذیت حیوانات موزی در امان باشند.

میرزاپور ادامه داد: همچنین یک‌هزار و 785 نفر به صورت گروهی و یک‌هزار و 798 نفر به صورت چهره‌به چهره آموزش بهداشتی دیده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورزقان در خصوص بیمارستان صحرایی نیز گفت: از روز اول وقوع زلزله بیمارستان صحرایی در محل ورزقان استقرار و روزانه با ویزیت 800 نفر خدمات درمانی و بهداشتی رایگان در خدمت مزدم عزیز زلزله‌زده شهرستان ورزقان بوده است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول